Samsung pozostaje liderem rynku smartfonów w Ameryce Łacińskiej
Według najnowszych danych firmy badawczej Canalys, Samsung dostarczył ponad 11,1 miliona smartfonów w pierwszym kwartale 2024 roku, co oznacza wzrost o 6% rok do roku. Jego udział w rynku wyniósł 32%, co oznacza spadek o 6 punktów procentowych w porównaniu z rokiem poprzednim.
Co wiemy
Wysokiej klasy urządzenia pozostają mniej popularne wśród użytkowników z Ameryki Łacińskiej, co znajduje odzwierciedlenie w sprzedaży Samsunga i innych producentów. Jednocześnie inne marki, takie jak Xiaomi, Transsion i Honor, wykazują znaczny wzrost dostaw rok do roku, od 45% do 293%.
Większość telefonów dostarczanych w regionie to urządzenia z niskiej i średniej półki, takie jak seria Galaxy A firmy Samsung.
Marki smartfonów mogą skupiać się na nowych trendach, takich jak sztuczna inteligencja, ale większość użytkowników nie patrzy na urządzenia z wyższej półki.
Według raportu Canalys, tylko 7% telefonów sprzedanych w Ameryce Łacińskiej wyceniono na 800 USD lub więcej. Dla porównania, około 82% telefonów sprzedanych w tym regionie kosztowało poniżej 400 USD.
Źródło: SamMobile