Dyson ogłosił wydanie pojazdu elektrycznego w 2021 roku
Angielski producent urządzeń AGD Dyson ogłosił o rozwóju swojego pierwszego samochodu elektrycznego.
Co wiadomo
Oczywiście nie ma żadnych technicznych właściwości maszyny. Firma podzieliła się patentami tylko z pierwszymi rysunkami. Na nich samochód wygląda podobnie do modelu Tesla X, chociaż brytyjska prasa porównuje go z Range Roverem SUV ze względu na podobne wymiary. Oznacza to, że jego długość będzie mieścić się w zakresie 4700–5000 mm, szerokość nie mniejsza niż 1975 mm, wysokość 1600–1800 mm, a rozstaw osi będzie wynosił od 3200 do 3350 mm. Baterie urządzenia zostaną zainstalowane na dole.
Kiedy czekać
Rozpoczęcie masowej produkcji nowości zaplanowano na 2021 r. W fabryce w Singapurze.
Oprócz patentów firma Dyson udostępniła list założyciela, który można przeczytać poniżej:
Dzień dobry wszystkim!
Rozwój nowych technologii to ekscytujące doświadczenie, które pobudza. Można to powiedzieć o tworzeniu naszego samochodu elektrycznego. Zostanie on opracowany, wyprodukowany i sprzedany wyłącznie przez Dyson. Jest to bardzo złożony projekt inżynieryjny, w którym zgromadziliśmy wybitne doświadczenie w projektowaniu, nauce, konstruowaniu i produkcji z Wielkiej Brytanii, Singapuru ... Jestem bardzo dumny z naszego silnego zespołu, liczącego ponad 500 osób, łączącego doświadczenie Dyson z innowacjami motoryzacyjnymi.
Pole dla latania w Hallavington jest wypełnione duchem postępu. W Angarze 86 pracuje wielu pracowników z zespołu motoryzacyjnego. W Angarze 181 znajdują się obecnie pola testowe, w tym komory klimatyczne i stojak rolkowy. A w Angarze 85 w przyszłym miesiącu zaczniemy zbierać samochody na ostatni etap testów. Niektóre ścieżki testowe są gotowe, inne są bliskie ukończenia. A my przygotowujemy się do położenia fundamentu dla naszego zaawansowanego zakładu produkcyjnego w Singapurze. Opracowujemy najlepsze technologie tak szybko, jak to możliwe, a nasz zespół wykonuje fantastyczną pracę, wdrażając je w życie.
Zawsze utrzymujemy w tajemnicy funkcje naszych produktów, dopóki nie przygotujemy wszystkiego do uruchomienia. Samochód elektryczny nie jest wyjątkiem, nie odbiegajmy od tej reguły. Mogę jednak powiedzieć, że w tym produkcie wykorzystamy całkowicie nowe technologie i wdrożymy kilka innowacyjnych rozwiązań. Dlatego ważne jest, aby chronić je patentami. 18 miesięcy temu wysłaliśmy aplikacje na nasze pierwsze patenty, które wpływają na urządzenie, aerodynamikę i wydajność pojazdu elektrycznego. Jednocześnie ważne jest, aby prawidłowo ocenić sytuację i pamiętać, że nie zawsze korzystamy z naszych patentów lub tworzymy produkty oparte na zgłoszeniach patentowych.
Oczywiście patenty nie ujawniają rzeczywistego wyglądu naszego samochodu elektrycznego i nie opisują jego specyficznych cech. Zamiast tego samochód jest ogólnie opisany z pobieżną wzmianką o niektórych innowacyjnych rozwiązaniach, które rozważamy. Dokumenty te mówią o wielu możliwych różnicach między naszym samochodem elektrycznym jak również o fakcie, że powstał on od podstaw. Od samego początku rozwój opierał się na zasadach wydajności i zasięgu ruchu bez doładowania.
Co najważniejsze, wielu naszych konkurentów tworzy pojazdy elektryczne w oparciu o istniejące formaty, dostosowując je do silnika elektrycznego. Takie podejście wymaga mniejszych nakładów inwestycyjnych, ale zwykle pomija możliwości obniżenia wagi i poprawy aerodynamiki, co może poprawić wydajność samochodu. Innym popularnym podejściem jest skupienie się na małych modelach, co pozwala zmniejszyć wagę i tym zwiększyć zakres ruchu. Jednak rozmiar kabiny i komfort jazdy w takich samochodach sprawiają, że są mniej atrakcyjne i wygodne.
W patentach uwzględniliśmy w szczególności tylko minimalną liczbę cech, ale jednocześnie ujawniliśmy pewne sposoby ulepszenia pojazdów elektrycznych.
Duże koła: od dawna inspirują mnie koła i ich zastosowanie w takich inżynieryjnych arcydziełach jak Issigonis Mini cars i Moulton rowery. Ale wybraliśmy zupełnie inną ścieżkę! Patenty opisują samochód elektryczny o bardzo dużych kołach, który może zmniejszyć opór toczenia i zwiększyć prześwit. W rezultacie samochód nadaje się do miejskich dróg i trudnych terenów. Zwiększa to również odległość i wydajność podróży, co jest istotne dla samochodu, w którym każdy dżul energetyczny powinien być efektywnie wykorzystywany. Ponadto patenty przedstawiają koła umieszczone jak najbliżej przedniej i tylnej części ciała. Zwiększa to zwrotność, zwiększając przednie i tylne rogi drożności oraz poprawiając prowadzenie na nierównym terenie.
Ulepszenia w architekturze i aerodynamice: aerodynamika i wydajność pojazdu elektrycznego w dużej mierze zależy od przedniej części nadwozia. Pod tym względem patenty opisują salon, w którym fotel kierowcy jest odchylony do tyłu. Zmniejsza to wysokość nadwozia i kąt przedniej szyby, zmniejszając opór i zwiększając zasięg ruchu. Jednocześnie wydłużony rozstaw osi pozwala na zwiększenie przestronności wnętrza i zainstalowanie większych baterii, co wydłuża żywotność baterii. W rezultacie powstaje nisko położony środek ciężkości, co poprawia kierowanie i poprawia wrażenia z jazdy.
Chcę, żebyście zrozumieli mnie poprawnie: na tym etapie NIE mówimy o pojeździe elektrycznym, który obecnie rozwijamy. Szczegóły poinformujemy później. Oczywiście produkt będzie działał w oparciu o nasz własny silnik, nasze własne technologie baterii i nasze wewnętrzne badania w kluczowych obszarach, takich jak klimatyzacja, czyszczenie, ogrzewanie i chłodzenie, aerodynamika, systemy sztucznego wzroku i oprogramowanie. Ale powiemy o tym innym razem.
Przygotowujemy się do wprowadzenia samochodu elektrycznego w 2021 r. I od czasu do czasu będziemy dzielić się z Wami innymi wiadomościami. To wszystko na dziś.
Pozdrawiam,
James Dyson
Zdjęcie na okładce: Autocar