Piranha Bytes jest zamknięta: inne źródło potwierdziło koniec długiej historii dewelopera Gothic, Risen i Elex

Jeszcze w styczniu pojawiły się pierwsze informacje o tym, że holding Embracer Group zamyka słynne niemieckie studio Piranha Bytes - autora znanych gier RPG Gothic, Risen i Elex.

Niemal natychmiast informację tę potwierdziły źródła niemieckiego wydania GameStar.

Deweloperzy z Piranha Bytes w styczniu 2024 roku opublikowali komunikat, w którym poinformowali, że rzeczywiście znajdują się w trudnej sytuacji, ale nie poddają się i planują znaleźć nowych partnerów do produkcji kolejnej gry.

Cóż, wygląda na to, że nie udało im się znaleźć partnerów.

Co wiadomo

Anonimowe źródło polskiego portalu CD-Action poinformowało, że Piranha Bytes jest nadal zamknięte, a stało się to w czerwcu. Na potwierdzenie podzielił się zdjęciami biura studia, które wyraźnie jest na etapie pakowania.

1
2

Informator zauważył, że deweloperzy planowali uzgodnić inwestycję w wysokości 3 milionów euro i stworzyć grę fabularną w nowym uniwersum na silniku Unreal Engine 5. Negocjacje zakończyły się jednak fiaskiem, a fundusze Embracer Group wystarczyły tylko do czerwca.

Cóż, to smutny, ale naturalny wynik, ponieważ Grupa Embracer od dłuższego czasu przechodziła zakrojoną na szeroką skalę restrukturyzację, w wyniku której zamknięto szereg wewnętrznych studiów, a wielu pracowników zostało bez pracy, a jakość gier Piranha Bytes w ostatnich latach pozostawiała wiele do życzenia. Porażka Elex 2 była ostatnią próbą niemieckiego studia.

Źródło: CD-Action

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();