Analityk: Nintendo wyda usługę chmurową dla graczy we współpracy z Microsoft

Pod koniec ubiegłego tygodnia, 17 maja, Microsoft i Sony ogłosiły partnerstwo na rzecz chmur obliczeniowych. Firmy planowały rozwój platformy Microsoft Azure, aby później mogły korzystać z podstaw dla własnych usług. Teraz Nintendo interesuje się także technologią.

Co wiadomo

Według analityka Davida Gibsona, Big N planuje również rozwinąć własną usługę przesyłania strumieniowego. Podobnie jak Sony, Nintendo wybrało Microsoft i jego platformę chmurową Azure jako partnera. Gibson nie ujawnił szczegółów, ale zauważył, że planuje uruchomienie usługi w Stanach Zjednoczonych, Japonii i innych regionach.

Nalezy zauważyć, że Nintendo już eksperymentuje z technologiami chmury. Na przykład specjalna wersja Assassin's Creed: Odyssey została wydana na konsoli hybrydowej Switch, w której grafika jest przetwarzana na zdalnych serwerach. W przypadku Cloud Edition gracze proszeni są o 8400 (jen) lub 75 dolarów, ale gracze nie kupują kopii gry, ale dwuletnią subskrypcję. Podobne rzeczy Nintendo już przerabiało z Resident Evil 7.

Takie „wersje chmurowe” gier są dostępne tylko w Japonii, a być może „duże N” chce uruchomić taką usługę poza granicami kraju za pomocą Microsoft Azure.

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();