ARM ogłosił nową technologię Accuracy Super Resolution, która umożliwia uruchamianie gier z wyższą liczbą klatek na sekundę przy niższym zużyciu energii

ARM ogłosił nową technologię Accuracy Super Resolution, która umożliwia uruchamianie gier z wyższą liczbą klatek na sekundę przy niższym zużyciu energii

Firma Arm ogłosiła wprowadzenie Accuracy Super Resolution (ASR), nowej technologii skalowania zaprojektowanej w celu poprawy grafiki w grach mobilnych i zmniejszenia zużycia energii przez urządzenia.

Co wiadomo

ASR, oparty na technologii AMD FidelityFX Super Resolution 2, wykorzystuje skalowanie czasowe do tworzenia obrazu wyższej jakości, opierając się na danych z wielu klatek, w przeciwieństwie do skalowania przestrzennego, które działa z pojedynczą klatką.

Technologia ta jest szczególnie istotna w przypadku kart graficznych o niskim poborze mocy, umożliwiając uruchamianie gier z wyższą liczbą klatek na sekundę bez utraty jakości. Według firmy Arm, ASR zapewnia o 53% wyższą liczbę klatek na sekundę w porównaniu do renderowania w natywnej rozdzielczości na urządzeniu z procesorem graficznym Arm Immortalis-G720 i wyświetlaczem 2800 x 1260. Został on również przetestowany na urządzeniu z układem MediaTek Dimensity 9300, gdzie skalowanie z ASR przy 540p zużywało znacznie mniej energii niż granie w natywnej rozdzielczości 1080p.

ARM chce udostępnić technologię skalowania Arm ASR deweloperom na licencji open source MIT i już teraz liczy na współpracę z zainteresowanymi firmami.

Źródło: Społeczność ARM

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();