"Żegnaj Piranha Bytes": byli główni deweloperzy potwierdzili zamknięcie słynnego studia, które stworzyło serie Gothic, Risen i Elex.

W zeszłym tygodniu społeczność graczy aktywnie dyskutowała na temat dwóch infowarów, które dotyczyły studia Piranha Bytes:

1.
Pojawiły się wyraźne dowody na to, że słynne niemieckie studio zostało zamknięte. 2. Byli główni pracownicy Jennifer i Björn Pankratz założylinowe studio, Pithead Studio, i planują kontynuować działalność Piranha Bytes.

Dziś założyciele Pithead opublikowali nowy wideoblog, w którym potwierdzili zamknięcie Piranha Bytes.

Co wiadomo

Deweloperzy ani razu otwarcie nie wypowiedzieli frazy, że studio jest zamknięte, ograniczając się do uproszczonego języka, ale nawet tytuł wideo - "Goodbye Piranha Bytes" - mówi wiele.

Bjorn i Jennifer Pankratz potwierdzili, że Piranha Bytes w rzeczywistości istnieje tylko jako marka, która jest własnością wydawcy THQ Nordic, który z kolei jest własnością Grupy Embracer. Ze względu na trudną sytuację finansową i masową falę zwolnień, szwedzki holding został zmuszony do zaprzestania finansowania niemieckiego studia, ponieważ nie było ono już wartościowym aktywem, a jego gry sprzedawały się słabo.

THQ Nordic zachowa prawa do Gothic, Risen i Elex, ale Pankratz nie jest pewien, czy firma planuje je dalej rozwijać (poza remakiem Gothic 1).

Co dziwne, żadna ze stron nie potwierdziła jeszcze oficjalnie zamknięcia Piranha Bytes - okazuje się, że jest to tajemnica, o której wszyscy już wiedzą.

Źródło: Pithead Studio

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();