"Żegnaj Piranha Bytes": byli główni deweloperzy potwierdzili zamknięcie słynnego studia, które stworzyło serie Gothic, Risen i Elex.
W zeszłym tygodniu społeczność graczy aktywnie dyskutowała na temat dwóch infowarów, które dotyczyły studia Piranha Bytes:
1.
Pojawiły się wyraźne dowody na to, że słynne niemieckie studio zostało zamknięte. 2. Byli główni pracownicy Jennifer i Björn Pankratz założylinowe studio, Pithead Studio, i planują kontynuować działalność Piranha Bytes.
Dziś założyciele Pithead opublikowali nowy wideoblog, w którym potwierdzili zamknięcie Piranha Bytes.
Co wiadomo
Deweloperzy ani razu otwarcie nie wypowiedzieli frazy, że studio jest zamknięte, ograniczając się do uproszczonego języka, ale nawet tytuł wideo - "Goodbye Piranha Bytes" - mówi wiele.
Bjorn i Jennifer Pankratz potwierdzili, że Piranha Bytes w rzeczywistości istnieje tylko jako marka, która jest własnością wydawcy THQ Nordic, który z kolei jest własnością Grupy Embracer. Ze względu na trudną sytuację finansową i masową falę zwolnień, szwedzki holding został zmuszony do zaprzestania finansowania niemieckiego studia, ponieważ nie było ono już wartościowym aktywem, a jego gry sprzedawały się słabo.
THQ Nordic zachowa prawa do Gothic, Risen i Elex, ale Pankratz nie jest pewien, czy firma planuje je dalej rozwijać (poza remakiem Gothic 1).
Co dziwne, żadna ze stron nie potwierdziła jeszcze oficjalnie zamknięcia Piranha Bytes - okazuje się, że jest to tajemnica, o której wszyscy już wiedzą.
Źródło: Pithead Studio