Meta ubiega się o patent, który powiela funkcję EyeSight Apple Vision Pro

Autor: Nastya Bobkova | dzisiaj, 00:39
Meta ubiega się o patent, który powiela funkcję EyeSight Apple Vision Pro

Meta zgłosiła patent na metodę odtwarzania funkcji EyeSight Vision Pro we własnych zestawach słuchawkowych wirtualnej rzeczywistości. Funkcja ta wykorzystuje skan twarzy użytkownika do stworzenia wirtualnego obrazu jego oczu na zewnętrznym wyświetlaczu, co według twórców pomaga utrzymać połączenie ze światem rzeczywistym podczas korzystania z VR.

Co wiadomo

Chociaż Meta chce ulepszyć swoje zestawy słuchawkowe Quest za pomocą EyeSight, ważne jest, aby pamiętać, że opcja Vision Pro otrzymała mieszane recenzje po jej wydaniu. Wielu recenzentów skrytykowało tę funkcję, twierdząc, że nie spełnia ona oczekiwań i sprawia, że konstrukcja zestawu słuchawkowego jest uciążliwa.

Patent Meta, oficjalnie zatytułowany "Embedded sensors in an immersive headset for social presence", opisuje metody wdrażania takiej funkcji. Omówiono w nim również możliwe doposażenie istniejących zestawów słuchawkowych Quest lub opracowanie nowego projektu obsługującego tę technologię.

W przeciwieństwie do EyeSight, patent Meta wspomina o czujnikach zdrowia, które mogą być zintegrowane z interfejsem zestawu słuchawkowego.

Jak to działa?

Patent Meta opisuje metodę aktualizacji awatara użytkownika w czasie rzeczywistym w oparciu o jego mimikę twarzy. Osiąga się to za pomocą czujników na przednim interfejsie zestawu słuchawkowego, które śledzą ruchy mięśni twarzy. Następnie algorytm uczenia maszynowego wykorzystuje te dane do określenia wyrazu twarzy i odpowiedniej aktualizacji awatara.

Kilka dodatkowych szczegółów z Meta:

  • Zestaw słuchawkowy będzie zawierał różne czujniki, takie jak czujniki EKG, EEG i PPG, w celu oceny stanu zdrowia układu sercowo-naczyniowego użytkownika.
  • Algorytm uczenia maszynowego zostanie przeszkolony na ogromnym zbiorze danych obrazów twarzy i odpowiadających im wyrazów twarzy.
  • Awatar użytkownika będzie wyświetlany w aplikacjach wirtualnej rzeczywistości hostowanych na zdalnych serwerach.

Źródło: 9to5Mac