Dragon Age: The Veilguard nie będzie miało kamery taktycznej, a gracze nie będą mogli bezpośrednio kontrolować partnerów - nowe szczegóły na temat gry
Od premiery ostatniej odsłony Dragon Age minęła już ponad dekada. W tym czasie zmieniła się nie tylko technologia i gusta odbiorców, ale także podejście do tworzenia gier, zwłaszcza fabularnych.
Zwiastuny Dragon Age: The Veilguard pokazały, że studio BioWare zrezygnowało z wielu elementów i cech znanych z serii, a jak się okazało, w nowej grze zabraknie jednej z jej kluczowych mechanik.
Co wiemy
Dyrektor kreatywny Dragon Age: The Veilguard John Epler ujawnił, że w nowej grze zabraknie kamery taktycznej, która pozwalała spojrzeć na pole bitwy z wysokości i zbadać wszystkie kierunki, by przemyśleć dalsze działania.
Głównym argumentem przemawiającym za tą decyzją były doświadczenia z prac nad Dragon Age: Inkwizycja - w grze z 2014 roku podczas bitew w zamkniętych przestrzeniach, takich jak katakumby, lochy czy zamki, kamera taktyczna działała niepoprawnie i powodowała irytację wśród graczy, a rezygnacja z takich lokacji byłaby błędem.
Kamera taktyczna w Dragon Age: Inkwizycja
Kolejnym czynnikiem, który mógł odegrać decydującą rolę w rezygnacji z kamery była również podyktowana kamera taktyczna w Dragon Age: Inkwizycja. W Dragon Age: The Veilguard deweloperzy całkowicie zmienili system zarządzania oddziałem. Teraz graczowi towarzyszą dwie postacie zamiast trzech i nie ma możliwości bezpośredniego sterowania nimi, jak w poprzednich grach - funkcję tę pełni sztuczna inteligencja, a gracze mogą jedynie wydawać ogólne rozkazy (jak w Mass Effect).
Reżyser gry Corinne Busche twierdzi, że twórcy chcieli nadać przyjaciołom protagonisty więcej indywidualności i uczynić ich odpowiedzialnymi za własne działania. Ponadto system walki w The Veilguard stał się znacznie bliższy grom akcji i nie sprzyja długiemu procesowi przygotowania.
Jednocześnie w grze nadal dostępna będzie funkcja pauzy taktycznej, podczas której gracze, tak jak dotychczas, będą mogli planować dalsze działania i wydawać rozkazy, które zostaną wykonane natychmiast po anulowaniu pauzy.
Kiedy czekać
BioWare obiecało, że data premiery i szczegóły obiecującego RPG zostaną ogłoszone pod koniec lata, prawdopodobnie na targach gamescom 2024.
Do tej pory zapowiedziano, że gra ukaże się do końca 2024 roku na PC, PS5 i Xbox Series.
Źródło: The Gamer