Quake II RTX 4K utrudnia nawet najbardziej zaawansowane systemy

Quake II RTX 4K utrudnia nawet najbardziej zaawansowane systemy

Ostatnio Nvidia wydała remastering kultowego Quake II z obsługą technologii ray tracing w czasie rzeczywistym. Minimalne wymagania wskazywały na kartę graficzną Nvidia RTX 2060, ale okazało się, że najlepsza Nvidia RTX 2080 Ti nie wystarcza do wygodnej gry w jakości 4K.

Jak bardzo źle

Użytkownicy DSOG postanowili przetestować zaktualizowanego Quake II pod kątem wydajności. Do testów użyto systemu z 16 GB pamięci RAM, procesorem Intel Core i7-4930K i kartą graficzną Nvidia RTX 2080 Ti. Na poniższym wykresie widać, że podczas odtwarzania w 4K średnia liczba klatek wynosiła 21 klatek. W rozdzielczości QHD sytuacja jest nieco lepsza - 48 klatek na sekundę, co wciąż nie wystarcza do wygodnego korzystania z trybu wieloosobowego Kvaki.

Niemniej jednak autor oryginalnego artykułu pochwalił ray tracing w Quake II RTX, dodając, że w tej chwili jest to najlepsza implementacja tej technologii w tej chwili. Więc wszystko zależy od aktualizacji sterowników Nvidii. Battlefield 5 na początku miał te same problemy optymalizacyjne z włączeniem RTX, ale zostały one z czasem naprawione.

Źródło: DSOGaming

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();