Strefa nie toleruje generowania proceduralnego: wszystkie lokacje w Stalker 2: Heart of Chornobyl są tworzone ręcznie

Autor: Anton Kratiuk | wczoraj, 22:26
Strefa nie toleruje generowania proceduralnego: wszystkie lokacje w Stalker 2: Heart of Chornobyl są tworzone ręcznie

W ostatnich latach padło wiele ambitnych deklaracji ze strony twórców strzelanki Stalker 2: Heart of Chornobyl, a jedną z nich była obietnica dobrze zaprojektowanego, realistycznego i ekscytującego otwartego świata, który nagrodzi gracza za staranną eksplorację wszystkich lokacji.

Producent techniczny Evgeniy Kulik udzielił wywiadu portalowi Pcgamer, w którym opowiedział jak jego zespół zrealizował swoją wizję.

Co wiadomo

Deweloper powiedział, że zgodnie z jego wiedzą, S.T.A.L.K.E.R. 2 jest największą grą z otwartym światem stworzoną na silniku Unreal Engine 5. Przyznał, że początkowo studio próbowało wykorzystać generowanie proceduralne w celu uproszczenia i przyspieszenia prac, ale z powodu niezadowalającej jakości treści GSC Game World całkowicie porzuciło ten pomysł i ostatecznie każdy metr wirtualnej Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia został stworzony ręcznie. Przypomnijmy, strona internetowa gry podaje, że obszar Strefy w S.T.A.L.K.E.R. 2 wynosi około 60 kilometrów kwadratowych.

Producent zaznaczył, że wymagało to ogromnej ilości czasu i wysiłku, ale studio nie żałuje tej decyzji i jest zadowolone z tego, co udało się osiągnąć.

Aby artyści i projektanci gier mogli wykonywać swoją pracę na najwyższym poziomie, programiści stworzyli unikalny zestaw narzędzi oparty na silniku Unreal Engine 5 i to właśnie pozwoliło stworzyć ciekawe i klimatyczne lokacje niezależnie od ich wielkości.

Sądząc po najnowszych zwiastunach, podróżowanie po Strefie rzeczywiście będzie tak ekscytujące i wciągające, jak to tylko możliwe.

Kiedy czekać

Premiera Stalker 2: Heart of Chornobyl odbędzie się 20 listopada na PC i konsolach Xbox Series, strzelanka od razu pojawi się w katalogu Xbox Game Pass.

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej

Źródło: Pcgamer