Nowe szczegóły Stalker 2: Heart of Chornobyl - czas trwania, fabularne DLC, wsparcie dla modów, wpływ Microsoftu, wydajność i szczegóły systemu A-Life 2.0

Autor: Anton Kratiuk | dzisiaj, 14:10
Nowe szczegóły Stalker 2: Heart of Chornobyl - czas trwania, fabularne DLC, wsparcie dla modów, wpływ Microsoftu, wydajność i szczegóły systemu A-Life 2.0

Podczas targów Gamescom 2024 dziennikarze portalu Wccftech rozmawiali z przedstawicielami GSC Game World, którzy zdradzili kilka istotnych faktów na temat długo wyczekiwanej strzelanki S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.

Co wiadomo

W rozmowie wziął udział główny producent gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl Slava Lukyanenko oraz menedżer społeczności Zakhar Bocharov.

Zebraliśmy najważniejsze i najciekawsze tezy z ich wywiadów

  • Na targach gamescom 2023 deweloperzy zebrali opinie graczy i ekspertów na temat dema Stalker 2 i na ich podstawie wprowadzili do gry wiele zmian. Na przykład poprawili sztuczną inteligencję, dostosowali zachowanie postaci niezależnych, ulepszyli system dialogowy i to właśnie z powodu tej dodatkowej ilości pracy zdecydowano się odłożyć wydanie gry;
  • Microsoft aktywnie pomaga ukraińskiemu studiu w rozwoju strzelanki, ale nie jest jej wydawcą i nie narzuca deweloperom swojej opinii na temat ich działań. Wszystkie decyzje są podejmowane wyłącznie przez GSC Game World;
  • na Xbox Series X Stalker 2 będzie miał dwa tryby: 60 FPS z nie najwyższą jakością grafiki i odwrotnie, 30 FPS, ale z rozdzielczością 4K, ray tracingiem i innymi ulepszeniami graficznymi;
  • studio aktywnie pracuje nad optymalizacją gry dla słabej konsoli Xbox Series S, jak dotąd udało im się osiągnąć wydajność 25 FPS, ale prace trwają;
  • wersja PC będzie obsługiwać NVIDIA DLSS i programowy ray tracing. Sprzętowy ray tracing jest nadal testowany, ale prawdopodobnie nie zostanie sfinalizowany w momencie premiery gry;
  • System A-Life 2.0 zapewnia, że w Strefie stale będą miały miejsce interesujące i nieoczekiwane wydarzenia, generowane przez sztuczną inteligencję na podstawie lokalizacji gracza i jego ostatnich działań, a wydarzenia te nie wymagają bezpośredniego zaangażowania bohatera. Przykładowo, postacie niezależne mogą znaleźć Anomalię, zbliżyć się do niej, rozpocząć walkę, po czym zbliży się kolejna postać niezależna i wydarzenia potoczą się w nieoczekiwany sposób;
  • jedna szczegółowa rozgrywka w Heart of Chornobyl zajmie 25-40 godzin, ale niemożliwe jest zobaczenie całej zawartości podczas jednej rozgrywki ze względu na nieliniowy charakter gry;
  • Stalker 2 będzie miał trzy zakończenia, a nie cztery, jak wcześniej zapowiadano;
  • wsparcie dla niestandardowych modyfikacji pojawi się w S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl wkrótce po premierze gry;
  • deweloperzy potwierdzili plany wydania kilku dodatków fabularnych, ale wcześniej pojawi się kilka dużych darmowych aktualizacji, które nie tylko naprawią błędy, ale także dodadzą nową zawartość;
  • zespół GSC Game World składa się z około 430 pracowników;
  • w pozostałym czasie przed premierą deweloperzy zajmują się dopracowywaniem gry i poprawianiem jej stanu technicznego.

Kiedy czekać

Stalker 2: Heart of Chornobyl ukaże się 20 listopada na PC i Xbox Series, strzelanka od razu pojawi się w katalogu Xbox Game Pass.

Źródło: Wccftech