Ukierunkowana reklama w nowy sposób: Ford chce opatentować technologię analizowania rozmów w swoich samochodach

Autor: Vlad Cherevko | 12.09.2024, 12:37
Ukierunkowana reklama w nowy sposób: Ford chce opatentować technologię analizowania rozmów w swoich samochodach

Ford złożył wniosek patentowy na technologię, która będzie analizować rozmowy kierowcy i pasażera w samochodzie w celu wyświetlania ukierunkowanych reklam.

Co wiadomo

System, zwany prezentacją reklam w samochodzie, będzie śledził lokalizację samochodu, prędkość, rodzaj drogi i korki. Technologia będzie w stanie przewidzieć trasy i punkty końcowe podróży, aby dostosować najbardziej odpowiednie reklamy.

System będzie zbierał dane z sygnałów audio wewnątrz samochodu i historycznych danych użytkownika, aby wybrać reklamy do wyświetlenia podczas podróży. Analizując dialogi między ludźmi w samochodzie, system będzie w stanie określić, kiedy lepiej jest wyświetlać reklamy dźwiękowe lub wizualne za pośrednictwem interfejsu samochodu.

Niektórzy użytkownicy wyrazili obawy dotyczące naruszenia prywatności i możliwego rozpraszania uwagi podczas jazdy. Ford twierdzi jednak, że technologia ta pomoże uczynić reklamy bardziej spersonalizowanymi i użytecznymi dla kierowców.

Źródło: The Record