Netflix podbija rynek gier mobilnych: subskrybenci usługi dokonali ponad 210 milionów pobrań, a seria GTA cieszy się ogromnym zainteresowaniem

Autor: Anton Kratiuk | 12.09.2024, 14:50

Wielu graczy i analityków sceptycznie podchodziło do chęci Netflixa do wejścia na rynek gier mobilnych. Przez długi czas aplikacja Netflix Games na Androida, iOS i niektóre telewizory SMART pozostawała nieodebrana, ale wszystko zmieniła premiera Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, która okazała się być w znacznie lepszym stanie technicznym niż na PC i konsolach i przyciągnęła ogromną liczbę użytkowników.

Co wiadomo

Sieć opublikowała aktualne statystyki pobrań gier w aplikacji Netflix, z których wynika, że liczba pobrań przekroczyła 210 milionów, z czego 36,6 miliona przypada na serię Grand Theft Auto.

Niekwestionowanym liderem popularności w Netflix Games jest kultowe GTA: San Andreas, które zgromadziło 25,2 miliona pobrań, a subskrybenci Netflixa pobrali je ponad milion razy tylko w ciągu ostatnich 30 dni.

Netflix Top 10 gier:

  • GTA: San Andreas - 25,2 mln
  • Storyteller - 15 milionów
  • Spongebob: Get Cooking - 10,7 miliona
  • Bloons TD 6 - 10 milionów
  • Too Hot to Handle - 8,98 mln
  • Football Manager 2024 Mobile - 8,92 mln
  • GTA: Vice City - 7,8 mln
  • Asphalt Xtreme - 6,2 miliona
  • Stranger Things: 1984 - 5,95 mln
  • Farming Simulator 23 - 5,8 mln

Popularyzacja własnej usługi gier jest korzystna nie tylko dla Netflixa, ale także dla graczy i deweloperów: ci pierwsi otrzymują świetne gry, a ci drudzy widzą realny popyt i otrzymują zachętę do przenoszenia swoich projektów i zawierania wzajemnie korzystnej współpracy z Netflixem. A ponieważ dziesiątki milionów ludzi subskrybuje tę usługę streamingową, możemy być pewni, że wielu z nich interesuje się nie tylko filmami i serialami, ale także grami mobilnymi.

Co ważne, umowa z Netflix pozwala deweloperom skupić się na tworzeniu wysokiej jakości produktów bez konieczności wprowadzania mikrotransakcji i natrętnych reklam, a to ostatecznie przynosi korzyści konsumentom.

Źródło: Mobilegamer.biz