Belgijska firma opracowała prototypową baterię półprzewodnikową o gęstości energii o 25 procent wyższej niż najlepsze baterie litowo-jonowe.

Belgijska firma opracowała prototypową baterię półprzewodnikową o gęstości energii o 25 procent wyższej niż najlepsze baterie litowo-jonowe.

Imec, belgijska firma wspierana przez UE, zaprezentowała prototypową baterię półprzewodnikową o gęstości energii 1,070Wh/L, o 25 procent wyższej niż w przypadku najlepszych baterii litowo-jonowych.

Co wiadomo

Przełom ten został osiągnięty dzięki zastosowaniu technologii "liquid-to-solid solid solidification", w której stały elektrolit składa się z domieszkowanej polimeryzowanej cieczy jonowej. Bateria ma kompozytową katodę i cienką anodę litowo-metalową, dzięki czemu jest kompaktowa i wydajna. Proces produkcji odbywa się w temperaturze pokojowej i dostosowuje się do obecnych linii akumulatorów litowo-jonowych, zmniejszając koszt do 150 euro za kWh.

Prototyp ładuje się w 3 godziny i może wytrzymać do 100 cykli ładowania, choć liczby te wymagają poprawy w zastosowaniach przemysłowych. Pomimo potrzeby dalszego skalowania, baterie półprzewodnikowe obiecują lepszą gęstość energii, krótsze czasy ładowania i większe bezpieczeństwo przy niższej cenie.

Źródło: Engadget

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();