Gra Black Panther od Electronic Arts wykorzystuje innowacyjne techniki projektowania i opowiadania historii - być może analogiczne do systemu Nemesis

Wiadomo, że Electronic Arts i studio Cliffhanger Games pracują nad ambitną grą akcji o Czarnej Panterze z uniwersum Marvela.

Twórcy nie dzielą się jeszcze szczegółami na temat gry, ale podczas globalnego wydarzenia dla inwestorów prezes EA Entertainment & Technology Laura Miele udzieliła ciekawej wypowiedzi.

Co wiadomo

Laura Miele wspomniała, że Cliffhanger Games, studio prowadzone przez Kevina Stephensa, byłego szefa Monolith Studios, planuje wykorzystać w Black Panther innowacyjne techniki projektowania i opowiadania historii. Powiedziała, że gracze zostaną uraczeni barwnymi postaciami, wciągającą historią, która nie będzie powtórzeniem istniejących opowieści i niezwykłą mechaniką.

Biorąc pod uwagę, że Kevin Stevens kierował rozwojem gry Śródziemie: Cień Mordoru i jej kontynuacji Cień Wojny, przedstawiciele mediów zasugerowali, że pod innowacyjnymi technologiami Laura Miele ma na myśli odpowiednik systemu Nemesis, który w Śródziemiu gwarantował, że po każdej bitwie, niezależnie od jej wyniku, zmieniał się układ sił w hierarchii orków: mogli awansować, zginąć, nabawić się fobii i słabości lub pójść na nieoczekiwaną współpracę z protagonistą.

Niewykluczone, że Black Panther wykorzysta podobny system, by uczynić każdą rozgrywkę unikalną i dodać grze nieprzewidywalności. Zwłaszcza, że w dobie generatywnej sztucznej inteligencji koncept Nemesis mógłby zostać poważnie rozwinięty. Jedynym problemem jest to, że Warner Bros. jest właścicielem patentu na Nemesis, ale biorąc pod uwagę ich wieloletnią współpracę z EA, firmy mogą znaleźć kompromis lub deweloperzy stworzą nowy podobny system.

Źródło: wccftech

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();