Nowa strategia YouTube: reklamy nawet po zatrzymaniu wideo

Autor: Vlad Cherevko | 20.09.2024, 01:49
Nowa strategia YouTube: reklamy nawet po zatrzymaniu wideo

YouTube potwierdził, że wprowadza reklamy, które będą wyświetlane po wstrzymaniu odtwarzania filmów na platformie. Oznacza to, że użytkownicy darmowej wersji YouTube zobaczą reklamy nie tylko podczas odtwarzania filmu, ale także po jego wstrzymaniu.

Co już wiadomo

Reklamy po wstrzymaniu już zaczęły pojawiać się na inteligentnych telewizorach i aplikacjach mobilnych YouTube. Wideo jest zmniejszane i przenoszone na lewą stronę ekranu, podczas gdy reklamy pojawiają się w prawej kolumnie. Reklamy znikają po wznowieniu odtwarzania lub można je zamknąć ręcznie. Rzecznik YouTube powiedział, że firma otrzymała pozytywne opinie od reklamodawców i widzów na temat tego formatu reklam.


Wstrzymałem wideo i pojawiło się to byu/Pale_Baker3255 inyoutube

Głównym celem wprowadzenia tego formatu reklam jest zachęcenie większej liczby użytkowników do subskrypcji YouTube Premium, aby pozbyć się reklam. W niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się, że format ten stanie się standardem dla wszystkich użytkowników darmowej wersji YouTube.

Dopiero okaże się, czy wprowadzenie reklam w pauzie doprowadzi do zmniejszenia liczby regularnych przerw reklamowych podczas odtwarzania wideo.

Źródło: The Verge, Reddit