„Internet oszalał”: autor PUBG powiedział o złych fanach gry
Przez Battlegroundy PlayerUnknown Brendan Green i współzałożyciel Vlambeer Studios Rami Ishmael przemawiali na Gamelab, rozmawiając o problemach komunikacji z graczami.
Co wiadomo
Według Greena komunikacja ze społecznością PUBG stała się bardziej skomplikowana, gdy gra stała się popularna. W tym czasie w studio pracowało 30–35 osób, które musiały wspierać projekt z 3,2 mln użytkowników online. Ponieważ programiści nie nadążali naprawiać wszystkiego, co znaleźli gracze, otrzymali wiele nieprzyjemnych recenzji.
„Powiedzieli mi, że mają nadzieję, że moja córka zostanie zgwałcona, że spłonę żywcem i umrę w agonii. Zostało napisane z publicznych profili na Facebooku, gdzie zamieszczono ich zdjęcia ”- powiedział Green.
Green zauważył, że oburzenie graczy ma powód, ale same komentarze nie są zbyt informujące. Zasadniczo informacja zwrotna wygląda jak wiadomości w stylu „Napraw moją grę, pacan”.
„Kiedy przerobiliśmy Erangel, mapa z większą liczbą [nowych] budynków wyciekła do sieci. Była to jedna z kart testowych, z których korzystaliśmy w studio, a Internet oszalał: „Zepsułeś Erangel”! Nie masz pojęcia, co robisz! Jesteś po prostu okropnym projektantem. ” Zespół wziął to sobie do serca ”, wspomina Green.
Rami Ishmael zauważył, że podobna reakcja pochodzi od graczy, którzy uważają programistów za leniwych. Na przykład, gdy gra ma problemy, twórcy nie próbują pluć na opinię graczy. Według szefa Vlambeer, programiści nie mogą naprawić wszystkich wad gry, niezależnie od tego, jak bardzo się starają.
„I nie chodzi o to, że jesteśmy leniwi lub próbujemy obrabować ludzi. Czasem po prostu napotykasz problem, którego nie możesz rozwiązać, a potem u ciebie kończy się budżet ”- dodał Green.
Autor PUBG zauważył, że większość graczy chce ulepszyć grę dla siebie, ponieważ programiści słuchają krytyki, ale czasami ją ignorują, opierając się na własnych ocenach.
„Lubisz tę grę i doceniamy Twoją opinię, ale ostatecznie musimy wziąć pod uwagę naszą wizję ... Musimy bardzo uważnie przestudiować komunikację z użytkownikami, pamiętając, że wizja musi pozostać jasna” - powiedział Green.
Źródło: do GamesIndustry.biz