Wybór kamery w Metal Gear Solid Δ: Snake Eater wpłynie na poziom trudności gry: producent ujawnił ciekawą funkcję remake'u

Autor: Anton Kratiuk | wczoraj, 22:14
Wybór kamery w Metal Gear Solid Δ: Snake Eater wpłynie na poziom trudności gry: producent ujawnił ciekawą funkcję remake'u

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater zapowiada się na wzorowy remake. Gra w pełni odpowiada stylowi, fabule i narracji kultowej skradanki z 2004 roku, ale jest wykonana na jakościowo nowym poziomie i oferuje współczesnym graczom kilka ważnych innowacji.

Jedną z nich będzie pełnoprawny widok trzecioosobowy, o którym opowiedzieli producent serii MGS Noriaki Okamura i producent kreatywny Yuji Korekado.

Co wiadomo

W wywiadzie dla japońskiego wydania Famitsu deweloperzy powiedzieli, że ważne było dla nich zaimplementowanie w odświeżonej wersji Snake Eater wszystkich opcji dostępnych we współczesnych grach akcji, więc zespół poświęcił wiele wysiłku na implementację widoku trzecioosobowego, którego nie było w oryginalnej grze. Zamiast niego zaoferowano graczom albo patrzenie na bohatera jakby z góry, albo przełączenie się na widok pierwszoosobowy, ale w tym trybie nie można było się poruszać.

Twórcy wspomnieli, że w Metal Gear Solid Δ: Snake Eater po wybraniu kamery trzecioosobowej znajduje się ona za ramieniem bohatera i daje graczom swobodny widok we wszystkich kierunkach, ale podczas celowania przesuwa się nieco bliżej broni. Tryb ten nazwano po prostu New Style i przypomina on kamerę z Metal Gear Solid 3: Subsistence. Co ciekawe, New Style upraszcza rozgrywkę, więc twórcy zalecają korzystanie z oryginalnej kamery dla maksymalnych emocji.

Nowy styl zapewnia szerszy i bardziej liniowy widok, a podczas poruszania się Snake'a można strzelać z broni, co sprawiło, że poziom trudności był niższy niż się spodziewaliśmy. Gdybyśmy jednak zmienili cokolwiek, by dopasować się do nowego stylu, sprawiłoby to, że stary styl stałby się zbyt trudny. Dlatego zdecydowaliśmy się rozdzielić dwa typy kamer.

To powiedziawszy, podobnie jak w oryginale, gracze mogą przełączyć się na kamerę pierwszoosobową podczas walki, aby ułatwić strzelanie lub przeglądanie lokacji.

Dla tych, którzy chcą najbardziej autentycznych wrażeń z gry, projektanci rozgrywki Konami i Virtuos pozostawili Legacy Style, który replikuje tę samą kamerę z oryginału. Możliwe jest przełączanie się między nowym i starym trybem, ale nie w dowolnym momencie, ale twórcy nie wyjaśnili, w jakich sytuacjach ta opcja jest dostępna. Być może wyboru trzeba będzie dokonać przed rozpoczęciem gry.

Kiedy spodziewać się

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater ukaże się najprawdopodobniej w 2025 roku na PC, PlayStation 5 i Xbox Series.

Źródło: Automaton