Google testuje funkcję weryfikacji witryn, która pomoże wyeliminować konwersje na fałszywych stronach
Często w poszukiwaniu informacji użytkownicy odwiedzają fałszywe strony rzekomo znanych firm, gdzie mogą spotkać ich niemiłe niespodzianki, w tym złośliwe oprogramowanie.
Aby zminimalizować ten problem Google rozpoczęło testy nowej opcji.
Co wiadomo
W mediach pojawiła się informacja, że niektórzy użytkownicy podczas wyszukiwania stron przez Google zaczęli widzieć niebieskie znaczniki przy nazwach firm, które są właścicielami danej witryny. Po najechaniu na znacznik pojawiał się komunikat "Ta ikona wskazuje, że ta firma jest tym, za kogo się podaje".
Najwyraźniej funkcja, która nie ma jeszcze publicznej nazwy, jest podobna do opcji Wskaźniki marki do identyfikacji wiadomości używanej w Gmailu. W aplikacji do przesyłania wiadomości firmy, które zostały zweryfikowane, otrzymują ikonę potwierdzającą ich autentyczność.
Na razie Google nie udostępnia żadnych informacji na temat nowej funkcji, ale najwyraźniej, jeśli testy zakończą się sukcesem, wkrótce zostanie ona uruchomiona na pełną skalę.
Źródło: The Verge