MoneyGram padł ofiarą cyberataku: skradziono dane osobowe klientów i dane transakcji

MoneyGram padł ofiarą cyberataku: skradziono dane osobowe klientów i dane transakcji

Amerykańska firma MoneyGram potwierdziła, że hakerzy ukradli dane osobowe klientów i dane transakcji w cyberataku, który miał miejsce 20 września.

Co wiadomo

Firma podała w oświadczeniu, że nieautoryzowana strona trzecia uzyskała dostęp do danych klientów, co doprowadziło do tygodniowej przerwy w działaniu strony internetowej i aplikacji firmy. Skradzione dane obejmują imiona i nazwiska, numery telefonów, adresy pocztowe, adresy e-mail, daty urodzenia i krajowe numery identyfikacyjne.

Skradziono również numery ubezpieczenia społecznego, identyfikatory rządowe i konta bankowe. Ponadto hakerzy uzyskali informacje o transakcjach, w tym daty i kwoty, a także dochodzenia karne dotyczące ograniczonej liczby klientów.

MoneyGram powiedział, że dochodzenie jest na wczesnym etapie, a firma pracuje nad identyfikacją poszkodowanych klientów. MoneyGram nie podał, ilu klientów zostało dotkniętych atakiem.

Źródło: Tech Crunch

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();