Gry prowokują przemoc a banany - samobójstwo: naukowiec odpowiedział na krytykę gier wideo

Gry prowokują przemoc a banany - samobójstwo: naukowiec odpowiedział na krytykę gier wideo

 

Na początku sierpnia w Stanach Zjednoczonych miały miejsce dwie masowe egzekucje, co dało nowy powód do krytyki gier wideo. Z kolei przedstawiciele przemysłu, a nawet naukowcy znaleźli sposoby na przeciwdziałanie oskarżeniom.

Co wiadomo

Już w 2017 roku Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne przeprowadziło badania, stwierdzając, że nie ma bezpośredniego związku między przemocą w grach i prawdziwym życiu. Ten wniosek przypomniał dr Chris Ferguson, który w wywiadzie dla New York Times powiedział, że gry wideo z przemocą nie powodują przemoc, również jak filmy i inne formy przekazu.

„Dane dotyczące bananów, powodujących samobójstwo są tak samo przekonujące. W dosłownym tego słowa znaczeniu. Liczba prac o tym samym”- powiedział dr Ferguson.

Do omówienia dołączył Reggie Fils-Aime, były prezes Nintendo of America. Na swojej stronie Twitter, on zauważył, że według statystyk Vox, dochód Korei Południowej z gier wideo większy, ale USA pozostaje liderem zgonów od broni palnej.

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();