UE nakłada na LinkedIn grzywnę w wysokości 334 milionów dolarów za naruszenia ochrony danych osobowych
Unia Europejska ukarała LinkedIn grzywną w wysokości 310 milionów euro (334 milionów dolarów) za niewłaściwe wykorzystywanie danych osobowych użytkowników w reklamach ukierunkowanych.
Co wiemy.
Irlandzka Komisja Ochrony Danych (DPC) stwierdziła, że firma nie uzyskała odpowiedniej zgody na przetwarzanie danych, ani nie potwierdziła istnienia uzasadnionego interesu lub konieczności wykonania umowy na ich wykorzystanie.
DPC podkreśliła, że przetwarzanie danych osobowych musi być zgodne z prawem, a jeśli nie jest, poważnie narusza prawa użytkowników.
Grzywna wynikała ze skargi złożonej przez francuską organizację La Quadrature Du Net, która w 2018 r. zakwestionowała legalność przetwarzania danych przez LinkedIn.
Rzecznik LinkedIn powiedział, że firma uważa swoje działania za legalne w świetle RODO, ale obecnie pracuje nad zapewnieniem zgodności swoich praktyk reklamowych z DPC. Firma będzie musiała wykazać, że jest zgodna z przepisami w przyszłości.
Źródło: Irlandzka Komisja Ochrony Danych