Chińska bitwa rynkowa: jak lokalne marki smartfonów spychają Apple na margines

Chińska bitwa rynkowa: jak lokalne marki smartfonów spychają Apple na margines

Letni sezon sprzedaży smartfonów w Chinach okazał się całkiem udany, ponieważ ogólny wzrost sprzedaży wzrósł o 4% rok do roku do 69,1 mln sztuk w trzecim kwartale 2024 roku. Jednym z ważnych wydarzeń w tym okresie była zmiana lidera chińskiego rynku.

Co wiadomo

Krajowe marki, takie jak Vivo i Huawei, umocniły swoją pozycję, spychając Apple z powrotem na piąte miejsce. Vivo prowadzi z 13 milionami urządzeń i 19 procentami rynku, dzięki udanej sprzedaży produktów ze średniego segmentu cenowego. Huawei zajął drugie miejsce z 10,8 mln sztuk i 16% rynku, dzięki aktywnej strategii kanałowej, która z powodzeniem wspierała ich flagowe urządzenia.

Honor, pomimo popularności swoich nowych składanych telefonów, zmagał się z trudnościami i zajął trzecie miejsce z 10,3 mln sprzedanych urządzeń. Xiaomi uplasowało się na czwartym miejscu z 10,2 milionami urządzeń i 15 procentami rynku, dzięki strategii Human x Car x Home.

1
2

Apple, w obliczu 6-procentowego spadku dostaw, zajęło piąte miejsce, co można przypisać brakowi Apple Intelligence w serii iPhone 16. Sprzedaż Apple w Indiach również nie radzi sobie najlepiej - nie ma go nawet w pierwszej piątce, podczas gdy Vivo wyłoniło się jako lider sprzedaży również w tym kraju.

Źródło: Canalys

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();