Nowy serwis informacyjny z News Corp będzie pozbawiony uprzedzeń
News Corp opracowuje nową usługę informacyjną, która ma zapewnić użytkownikom wygodną alternatywę dla Google i Facebooka. Został nazwany „Knewz” (humorystyczna transformacja słowa „news”, co oznacza „wiadomości”) i został stworzony, aby pomóc wydawcom News Corp. poradzić sobie z niedoskonałościami dwóch gigantów technologicznych, takich jak Google i Facebook.
Jeśli nie weźmiesz pod uwagę przyczyn politycznych (i są one dość znaczące w tej sprawie), nowa usługa powinna usunąć uprzedzenia lub ekscesy w niektórych kierunkach w różnych publikacjach. Ponadto News Corp planuje objąć wiele kategorii wiadomości - od lokalnych, niszowych wydarzeń po międzynarodowe.
Serwis będzie korzystał zarówno z algorytmów rekomendacji, jak i kuracji specjalnych osób. Według samej korporacji usługa powinna znacznie zmniejszyć zależność wydawców od Google i Facebooka. Zapewniają niesamowitą ilość ruchu, co może poważnie wpłynąć na firmy informacyjne.
News Corp obiecuje wiele wygodnych funkcji dla wydawców: jest to przewaga źródeł nad agregacją (na przykład oryginalny artykuł w Dzienniku będzie wyższy niż ten artykuł), brak ograniczeń dla witryn płatnych oraz bezpośredni link do artykułu zamiast „więcej” na stronach Facebooka lub google.
Knewz zostanie wydany w tym roku, a autorzy już zastanawiają się, jak przyciągnąć nowych odbiorców.
Źródło: The Verge