Spadła globalna sprzedaż smartfonów, wręcz przeciwnie, sprzedaż marek Huawei i Xiaomi wzrosła.

Spadła globalna sprzedaż smartfonów, wręcz przeciwnie,  sprzedaż marek Huawei i Xiaomi wzrosła.

Firma konsultingowa Gartner opublikowała wyniki badania globalnego rynku smartfonów w drugim kwartale finansowym. Pomimo presji sankcji chińscy producenci nadal zwiększają udział w rynku, podczas gdy inni zaczynają zwisać

W cyfrach

W sumie od kwietnia do czerwca sprzedano 367,9 mln urządzeń, czyli o 1,7% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najbardziej spadło zapotrzebowanie na smartfony z tego flagowego segmentu. Eksperci przypisują to temu, że producenci stali się lepiej wyposażać modele klasy średniej i budżetowej. Na przykład wyświetlacze bezramkowe, aparaty z wieloma obiektywami i pojemne baterię były bardziej charakterystyczne dla okrętów flagowych.

Samsung zajmuje wiodącą pozycję z 20,4% udziałem w rynku i jest wyprzedzany przez chińską firmę Huawei, zwiększając się o 2,5% w porównaniu z poprzednim kwartałem. W Apple straty są najbardziej zauważalne - Cupertinianie sprzedali o 6193 mniej urządzeń. Xiaomi znajduje się tuż za nimi, choć nieznacznie zwiększyło sprzedaż. Jeśli tak będzie szło i nadalej, Apple nie będzie już na liście 3 najlepszych.

Chiny pozostały największym konsumentem, sprzedając co najmniej 101 milionów sztuk.

Źródło: Gartner

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();