Spadła globalna sprzedaż smartfonów, wręcz przeciwnie, sprzedaż marek Huawei i Xiaomi wzrosła.
Firma konsultingowa Gartner opublikowała wyniki badania globalnego rynku smartfonów w drugim kwartale finansowym. Pomimo presji sankcji chińscy producenci nadal zwiększają udział w rynku, podczas gdy inni zaczynają zwisać
W cyfrach
W sumie od kwietnia do czerwca sprzedano 367,9 mln urządzeń, czyli o 1,7% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najbardziej spadło zapotrzebowanie na smartfony z tego flagowego segmentu. Eksperci przypisują to temu, że producenci stali się lepiej wyposażać modele klasy średniej i budżetowej. Na przykład wyświetlacze bezramkowe, aparaty z wieloma obiektywami i pojemne baterię były bardziej charakterystyczne dla okrętów flagowych.
Samsung zajmuje wiodącą pozycję z 20,4% udziałem w rynku i jest wyprzedzany przez chińską firmę Huawei, zwiększając się o 2,5% w porównaniu z poprzednim kwartałem. W Apple straty są najbardziej zauważalne - Cupertinianie sprzedali o 6193 mniej urządzeń. Xiaomi znajduje się tuż za nimi, choć nieznacznie zwiększyło sprzedaż. Jeśli tak będzie szło i nadalej, Apple nie będzie już na liście 3 najlepszych.
Chiny pozostały największym konsumentem, sprzedając co najmniej 101 milionów sztuk.
Źródło: Gartner