Od pierścieni do słów: Audi postanawia odświeżyć swój wizerunek w Chinach za pomocą nowego logo i samochodów elektrycznych
Audi zaprezentowało nowe logo na rynek chiński, zastępując kultowy emblemat z czterema pierścieniami wielkimi literami "AUDI". Audi sprzedało mniej niż 10 000 samochodów w Chinach w pierwszej połowie 2024 roku, co było powodem rebrandingu.
Co jeszcze wiadomo
Nowe logo zostało zaprezentowane na elektrycznym samochodzie koncepcyjnym Sportback E w Szanghaju. Ruch ten ma na celu przyciągnięcie bardziej zaawansowanych technologicznie klientów, którzy oczekują "zaawansowanej łączności i możliwości zautomatyzowanej jazdy".
AUDI E Concept jest zapowiedzią trzech nowych modeli, które zostaną zaprezentowane w połowie 2025 roku.Audi współpracuje z chińską spółką państwową SAIC Motors i mianowało Fermína Soneirę (Fermín Soneira), byłego szefa działu modeli elektrycznych, na stanowisko dyrektora generalnego nowego zespołu. Partnerstwo obejmuje opracowanie nowej platformy cyfrowej o architekturze 800 V.
Koncern Volkswagena, do którego należy AUDI, zmaga się z trudnościami w Chinach, gdzie lokalni producenci, tacy jak BYD, zdobywają udział w rynku dzięki tańszym, bardziej zaawansowanym technologicznie samochodom. Audi ma nadzieję, że nowe podejście pomoże poprawić sprzedaż i wzmocnić swoją pozycję na chińskim rynku.
Źródło: AUDI