Hyundai przyznał, że ekrany dotykowe w samochodach często irytują ludzi
Najnowsze badania Hyundaia wykazały, że ludzie wolą fizyczne elementy sterujące często używanymi funkcjami w samochodach niż ekrany dotykowe.
Według Korea JoongAng Daily, praca koreańskiego producenta samochodów z grupami fokusowymi dowiodła, że użytkownicy preferują twarde przyciski do często używanych funkcji. Z drugiej strony, ekrany dotykowe są źle widziane. Zwłaszcza jeśli trzeba coś przełączyć, gdy samochód jedzie po nierównej drodze lub w sytuacji awaryjnej.
Badanie podkreśla, że fizyczne przełączniki i przyciski promują pamięć mięśniową, pomagając kierowcom skupić się na drodze. Rosną również obawy dotyczące kwestii bezpieczeństwa związanych z używaniem dużych wyświetlaczy w samochodach.
Ekrany dotykowe w starych i nowych samochodach Hyundai
Poglądy Hyundaia zmieniały się z czasem. Początkowo firma była pod wrażeniem wykorzystania przez Teslę ogromnych ekranów dotykowych. Jednak później zdali sobie sprawę, że przeniesienie wszystkich funkcji na wyświetlacz nie jest najlepszym rozwiązaniem. Użytkownicy preferują równowagę między ekranami dotykowymi a fizycznymi elementami sterującymi.
Wnioski Hyundaia mogą być prawdopodobnie wykorzystane na całym świecie, potencjalnie wpływając na projektowanie nowych samochodów. Dowodem na to jest samochód elektryczny Hyundai Ioniq 5. Zaktualizowana wersja tego modelu posiada nie tylko ekrany dotykowe, ale także całkiem sporą liczbę fizycznych przycisków na konsoli środkowej.
Źródło: Korea JoongAng Daily