Najmniejszy sedan Hondy zmieni swój wizerunek w następnej generacji, ale zachowa swój rozmiar

Autor: Volodymyr Kolominov | wczoraj, 13:58
Najmniejszy sedan Hondy zmieni swój wizerunek w następnej generacji, ale zachowa swój rozmiar

Honda opublikowała szkice projektowe modelu Amaze trzeciej generacji. Najmniejszy sedan w nowoczesnej gamie modelowej japońskiej marki szykuje się do radykalnej zmiany designu, pozbywając się niektórych niezgrabnych proporcji swojego poprzednika.

Dla przypomnienia: Honda Amaze została pierwotnie stworzona na rynek indyjski, gdzie modele o długości poniżej 4 metrów są szczególnie popularne ze względu na specyfikę opodatkowania samochodów. Pierwsza generacja Amaze zadebiutowała w 2013 roku, a druga generacja została wprowadzona na rynek w 2018 roku. Trzecia iteracja modelu zostanie oficjalnie zaprezentowana 4 grudnia 2024 roku, zgodnie z zapowiedziami biura prasowego Honda Cars India.

Kolejna generacja Hondy Amaze będzie miała więcej "premium" i elegancji, co widać nawet na pierwszych szkicach. Podczas gdy takie rysunki zwykle upiększają rzeczywistość, jasne jest, że pod względem wyglądu model ma bardziej stylowy i nowoczesny design. Dla porównania, poniżej dodano zdjęcie Hondy Amaze drugiej generacji.

Wygląd zewnętrzny i wnętrze: co nowego

Przód samochodu podkreśla sześciokątny grill i wydłużone reflektory LED inspirowane stylistyką większych modeli Hondy. Agresywne wloty powietrza i ostre linie maski dodają dynamiki. Tylne światła, przywodzące na myśl Hondę City, również mają przyciemnione klosze.

Wnętrze ma wiele wspólnego z Hondą Civic: poziome otwory wentylacyjne i wolnostojący wyświetlacz systemu multimedialnego. Prawdopodobnie będzie to 10,25-calowy ekran dotykowy z crossovera Honda Elevate, z tym samym sterowaniem klimatyzacją i kierownicą.

Szczegóły techniczne i konkurencja

Można oczekiwać, że nowa Honda Amaze otrzyma w standardzie dodatkowe poduszki powietrzne i elektroniczne systemy bezpieczeństwa. Tymczasem pod względem technicznym sedan pozostanie na tej samej platformie, na której zbudowano poprzednią Amaze, która zadebiutowała w 2018 roku.

Pod względem silnika nie oczekuje się żadnych zmian, a Amaze prawdopodobnie zachowa czterocylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra i mocy 89 KM, dostępny z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub wariatorem CVT. Mówi się o wersji napędzanej sprężonym gazem ziemnym (CNG). Konkurenci mają już takie modyfikacje.

Głównymi rywalami nowej Hondy Amaze są Suzuki Dzire, Hyundai Aura i Tata Tigor, które również bazują na miejskich hatchbackach.

Źródło: Honda Cars India