Porsche wypełnia luki w gamie Taycan: nowy Taycan GTS i podstawowa wersja Taycan 4.

Autor: Volodymyr Kolominov | 12.11.2024, 17:02
Porsche wypełnia luki w gamie Taycan: nowy Taycan GTS i podstawowa wersja Taycan 4.

Jeśli miałeś na oku Porsche Taycan, ale wciąż nie znalazłeś "tej jedynej" wersji, może to być spowodowane luką w gamie modelu - do niedawna nie było wersji pośredniej między Taycan 4S i Taycan Turbo. Dla tych, którzy chcą napędu na wszystkie koła, ale niekoniecznie szukają ekstremalnej mocy, Porsche w końcu zaoferowało nowe warianty Taycan, w tym zaktualizowany Taycan GTS i zupełnie nowy wariant podstawowy, Taycan 4.

Porsche Taycan GTS

Zaktualizowany Taycan GTS to ten sam model, który wypełnił lukę między Taycan 4S i Turbo. Był on już dostępny przed liftingiem i, ku uciesze potencjalnych nabywców Porsche, powraca w zaktualizowanej formie. Zbudowany na bazie modelu 4S, Taycan GTS charakteryzuje się zwiększoną mocą i momentem obrotowym, poprawioną dynamiką i oryginalnymi elementami stylistycznymi. Wszystkie modele GTS mają napęd na wszystkie koła, co zwiększa pewność na drodze.

Pod względem technicznym Taycan GTS jest obecnie jedną z najlepszych opcji w gamie. Układ napędowy generuje do 700 KM. - Moc ta jest dostępna po włączeniu funkcji overboost na 10 sekund. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,3 sekundy, a do 200 km/h - 10,4 sekundy.

Pomimo sportowego nastawienia, Taycan GTS oferuje zasięg do 628 kilometrów w wersji sedan (dostępna jest również wersja Sport Turismo). GTS jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i Porsche Torque Vectoring w wersji podstawowej, a opcjonalnie w zaawansowany system Porsche Active Ride.

Nowy bazowy Taycan 4: napęd na wszystkie koła za rozsądne pieniądze

Wraz z aktualizacją GTS, Porsche wprowadza na rynek Taycan 4, podstawową wersję z napędem na wszystkie koła. Jest to zasadniczo wersja wyposażenia podstawowego Taycana Cross Turismo, ale w nadwoziu sedana. Taycan 4 ma moc 408 KM w wersji podstawowej i do 435 KM po zamówieniu rozszerzonego akumulatora.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,6 sekundy - o 0,2 sekundy szybciej niż w przypadku tylnonapędowego Taycana. Zasięg WLTP wynosi do 559 kilometrów. Wersja Performance Battery Plus zwiększa go do 643 kilometrów.

Nowe wersje Porsche Taycan są już dostępne do zamówienia na rynkach europejskich. Pierwsze dostawy spodziewane są na początku 2025 roku.

Źródło: Porsche