Komisja Europejska ukarała firmę Meta grzywną w wysokości 797,72 mln euro za naruszenie zasad konkurencji za pośrednictwem Facebooka i Marketplace.

Autor: Nastya Bobkova | 15.11.2024, 15:50
Komisja Europejska ukarała firmę Meta grzywną w wysokości 797,72 mln euro za naruszenie zasad konkurencji za pośrednictwem Facebooka i Marketplace.

Komisja Europejska ukarała firmę Meta grzywną w wysokości 797,72 mln euro za naruszenie zasad konkurencji.

Co wiadomo

Dochodzenie ujawniło, że firma narzuciła usługę Marketplace użytkownikom Facebooka, jednocześnie tworząc nieuczciwe warunki dla konkurentów w sektorze reklamy online.

KE twierdzi, że Meta wykorzystywała dane reklamodawców we własnym interesie, aby promować Marketplace. Pozwoliło to firmie zdominować rynek mediów społecznościowych i reklamy display. Grzywna uwzględnia czas trwania naruszenia i obroty serwisu.

Meta została zobowiązana do zaprzestania tej praktyki i powstrzymania się od jej powtarzania.

Meta planuje odwołać się od decyzji, nalegając, aby użytkownicy sami decydowali, czy chcą korzystać z Marketplace. Firma zaprzecza również oskarżeniom o wykorzystywanie danych konkurencji dla własnych korzyści.

Źródło: Komisja Europejska