Czy sztuczna inteligencja zrujnowała Boże Narodzenie? Reklama Coca-Coli wygenerowana przez sieć neuronową spotkała się z ostrą krytyką
Każdego roku Coca-Cola Corporation wypuszcza reklamę, która jest swego rodzaju początkiem świąt Bożego Narodzenia.
Świąteczne reklamy Coca-Coli są zawsze piękne, jasne, przemyślane, niezapomniane i wypełnione świąteczną atmosferą.
Rok 2024 nie był wyjątkiem i świąteczne czerwono-białe ciężarówki Coca-Coli są w drodze, ale wiele osób nie doceniło filmu promocyjnego.
Co wiadomo
Coca-Cola Corporation zleciła kalifornijskiej agencji reklamowej Pereira OʼDell i jej partnerowi Silverside AI przerobienie kultowego wideo Holidays Are Coming.
Twórcy promocyjnego wideo postanowili być na czasie i wykorzystali do pracy nad nim sztuczną inteligencję, w tym Stable Diffusion, ChatGPT, Paccto, Director Magic i DALL-E.
Wideo zostało już opublikowane w domenie publicznej, ale widzowie go nie docenili. Są ulubione ciężarówki, słynna melodia i ujęcia podobne do tych, do których publiczność jest przyzwyczajona, ale nie wywołuje to świątecznych emocji. Wygląda zbyt sztucznie, bezdusznie i nie przyciąga widza, w przeciwieństwie do starych reklam.
П. J. Pereira, współzałożyciel i prezes kreatywny agencji reklamowej Pereira O'Dell, powiedział, że w ciągu kilku dni stworzyli 110 różnych wersji reklamy. Cóż, mogli stworzyć milion wersji "The Holiday is Coming" - nikt nie wątpi w szybkość AI, ale oczywiste jest, że programy te nie mogą jeszcze zastąpić ludzkiej kreatywności, wyobraźni i uczuć włożonych w pracę.
Dla porównania pozostawiamy klip z początku lat 2000:
Źródło: Pereira OʼDell