Nowy Mercedes CLA otrzyma 1,5-litrowy silnik benzynowy o wydajności silnika wysokoprężnego
Nowy Mercedes-Benz CLA nie będzie wyłącznie samochodem elektrycznym. Tak, model otrzyma wersję elektryczną na nowej platformie MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture), ale w ofercie pozostanie również silnik benzynowy w postaci łagodnej hybrydy nowej generacji.
Mercedes podzielił się dziś pierwszymi oficjalnymi szczegółami technicznymi dotyczącymi benzynowo-hybrydowej wersji CLA. Jej sercem jest nowy czterocylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra, który zapowiada się wyjątkowo oszczędnie i będzie oferowany w trzech mocach: 136 KM i 163 KM w wersjach z napędem na przednie koła oraz 190 KM w CLA 4Matic z napędem na wszystkie koła.
Czym wyróżnia się nowy silnik?
Jest to jednostka M252 z rodziny FAME (Family of Modular Engines), która działa zgodnie z cyklem Millera i ma stopień sprężania 12:1. Konstrukcja obejmuje aluminiowy blok z powłoką Nanoslide, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i zintegrowany kolektor wydechowy. Ponadto spełnia najbardziej rygorystyczne normy środowiskowe.
Układ hybrydowy obejmuje integrację silnika elektrycznego o mocy 27 KM z 8-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów 8F-eDCT. Pozwala to na jazdę wyłącznie na napędzie elektrycznym przy niskich prędkościach, płynne uruchamianie i wyłączanie silnika spalinowego oraz odzyskiwanie energii podczas hamowania.
Mercedes nadal homologuje silnik przed premierą CLA w 2025 roku i nie podał jeszcze prognoz zużycia paliwa. Jednak główny inżynier układu napędowego Carsten Krebs powiedział, co następuje: "Wierzymy, że dzięki hybrydowemu układowi napędowemu osiągniesz poziom diesla pod względem oszczędności paliwa".
Źródła: Mercedes-Benz, Autocar