Honda zaprezentowała pierwszy elektryczny silnik motocyklowy z turbodoładowaniem i obiecała jego masową produkcję

Honda zaprezentowała silnik z turbiną elektryczną na targach EICMA 2024 w Mediolanie. Japoński producent twierdzi, że jest to pierwszy na świecie silnik motocyklowy V3 z tego typu doładowaniem.
Co wiadomo.
W branży motoryzacyjnej turbiny elektryczne od dawna nie są niczym nadzwyczajnym. Ale w świecie motocykli, z jego ograniczeniami wynikającymi z rozmiarów i wagi komponentów silnika, to coś nowego.
W koncepcji Hondy turbina elektryczna jest przeznaczona do silników o dużej pojemności skokowej, chłodzonych wodą. Taka turbina zapewnia stabilne ciśnienie powietrza niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Oznacza to, że nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnik zapewnia wysoką moc i szybko reaguje na polecenia.










Kompaktowość sprężarki oznacza, że wszystkie komponenty mogą być efektywnie umieszczone w ograniczonej przestrzeni motocykla, zapewniając łatwy dostęp i efektywny rozkład masy. Ponadto system nie wymaga intercoolera (chłodnicy międzystopniowej powietrza dostarczanego do silnika w silnikach z klasycznymi turbosprężarkami). Aby zasilić silnik elektryczny turbiny, prototypowy motocykl otrzymał drugi akumulator i mocniejszy generator.
Honda zauważa, że opracowanie nowego silnika V3 o kącie pochylenia cylindra 75 stopni było ważnym krokiem w rozwoju silników spalinowych. Produkcja seryjna nowej jednostki jest w przygotowaniu. Ponadto firma aktywnie pracuje również nad modelami elektrycznymi.
Źródło: Honda