Stellantis zaprezentował platformę STLA Frame dla elektrycznych, hybrydowych i wodorowych pickupów i SUV-ów.
Stellantis oficjalnie zaprezentował STLA Frame, platformę dla elektrycznych pickupów i SUV-ów. Została ona zaprojektowana specjalnie dla segmentu dużych pojazdów popularnych w Ameryce Północnej i na niektórych rynkach światowych.
Cechy STLA Frame
- Zasięg: do 800 kilometrów (500 mil) w konfiguracji BEV (Battery Electric Vehicle) i 1100 kilometrów (690 mil) w konfiguracji REEV (Range Extended Electric Vehicle).
- Zdolności holownicze: maksymalny uciąg do 6350 kg (14 000 funtów) i ładowność do 1224 kg (2700 funtów)
- Zdolność do jazdy w terenie: do 610 mm (24 cale) głębokości brodu.
Zaletą platformy jest jej zdolność do adaptacji. STLA Frame obsługuje nie tylko elektryczne układy napędowe, ale także inne obiecujące technologie: wodorowe, hybrydowe, a nawet silniki spalinowe. Szczególnie interesująca jest konfiguracja REEV: połączenie dużej baterii, silników elektrycznych i silnika spalinowego w roli generatora, co umożliwia ciągnięcie ciężkich ładunków bez ograniczania zasięgu.
Specyfikacja:
- Pojemność akumulatora chłodzonego cieczą od 159 do 200+ kWh
- Przyspieszenie od 0 do 96 km/h (60 mph) w 4,4 sekundy
- Szybkie ładowanie: System 800 V może zwiększyć zasięg do 160 km w 10 minut.
- Dwukierunkowe ładowanie do zasilania innych urządzeń
- Platforma ramowa wykonana jest z wytrzymałej stali
- Specjalna dolna pokrywa zmniejsza opór aerodynamiczny i chroni akumulatory przed uderzeniami.
Możliwe wymiary pojazdów na platformie STLA Frame:
- Długość: 5,488-5,941 mm (216-234 in.)
- Rozstaw osi: 3 143-3 690 mm (123,7-145,3 cala)
- Prześwit: 168-262 mm (6,6-10,3 cala)
Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis, powiedział, że platforma STLA Frame łączy maksymalną wydajność z nowym poziomem praktyczności, torując drogę dla "bezkompromisowych" rozwiązań dla nabywców nowych pojazdów elektrycznych. Ujawnił również, że pojazdy marek Jeep i Ram będą dostępne na nowej platformie.
Źródło: Stellantis