Honda rozpoczęła produkcję akumulatorów półprzewodnikowych, które będą wykorzystywane w samochodach elektrycznych, motocyklach i samolotach.
Honda Motor uruchomiła demonstracyjną linię produkcyjną akumulatorów półprzewodnikowych w Sakura (prefektura Tochigi, Japonia). Linia znajduje się w centrum badawczo-rozwojowym Hondy i ma być pierwszym krokiem w kierunku masowej produkcji najnowszych akumulatorów, które mają być wykorzystywane w zelektryfikowanych pojazdach w drugiej połowie lat 2020.
Co wiadomo.
Linia demonstracyjna ma łączną powierzchnię około 27 400 m² i jest wyposażona we wszystko, co potrzebne do przetestowania obiecującej technologii. W szczególności do mieszania materiałów, powlekania elektrod, formowania ogniw i montażu modułów. Pełna produkcja akumulatorów na tej linii ma rozpocząć się w styczniu 2025 roku. Honda aktywnie testuje również produkcję masową i etapy optymalizacji kosztów.
Szczególną cechą akumulatorów półprzewodnikowych Hondy jest zastosowanie techniki prasowania rolkowego, która zwiększa gęstość warstw elektrolitu i przyspiesza cykl produkcyjny. Inżynierowie koncentrują się również na zmniejszeniu zużycia energii i innych kosztów pośrednich poprzez wprowadzenie nowych technologii sterowania.
Honda planuje wykorzystać baterie półprzewodnikowe w szerokiej gamie swoich produktów: samochodach, motocyklach, a nawet samolotach. Firma dąży do obniżenia kosztów poprzez zwiększenie skali produkcji, co powinno sprawić, że baterie te staną się bardziej przystępne cenowo.
"Akumulator półprzewodnikowy to innowacyjna technologia, która zmieni zasady gry w erze pojazdów elektrycznych" - powiedział Keiji Otsu, prezes działu badawczo-rozwojowego Hondy.
Cele Hondy na przyszłość: do 2040 roku wszystkie nowe pojazdy marki muszą być elektryczne lub napędzane ogniwami paliwowymi. Osiągnięcie tego celu opiera się na nowych technologiach akumulatorów o wysokiej gęstości energii, odporności na ciepło i szybszym ładowaniu.
Źródło: Honda