Citroën C3 Aircross otrzymał zero gwiazdek w teście zderzeniowym Latin NCAP: co poszło nie tak?
Citroën po raz kolejny znalazł się w centrum uwagi z powodu niezadowalających wyników testów zderzeniowych. Kompaktowy crossover C3 Aircross, który kosztuje około 20 000 dolarów, otrzymał zero gwiazdek w testach Latin NCAP. W tym miejscu warto przypomnieć niedawny przykład Suzuki, który dowodzi, że nawet budżetowe samochody mogą być bezpieczne. Produkowany w Indiach sedan Maruti Suzuki Dzire z ceną początkową wynoszącą 8 000 USD otrzymał pięć gwiazdek w testach Global NCAP.
Przyczyny porażki brazylijskiego Citroëna C3 Aircross
Odpowiedź jest prosta - minimalny zestaw systemów bezpieczeństwa. Brazylijska wersja C3 Aircross ma tylko dwie standardowe poduszki powietrzne. W tym samym czasie indyjska wersja modelu ma domyślnie sześć poduszek powietrznych.
Testy zderzeniowe wykazały, że:
- ochrona klatki piersiowej kierowcy podczas zderzenia czołowego jest słaba
- Ochrona szyi osoby dorosłej przed urazami kręgosłupa szyjnego - słaba
- Uderzenie boczne spowodowało znaczne przemieszczenie elementów nadwozia do przedziału pasażerskiego.
Latin NCAP oceniło bezpieczeństwo modelu w następujący sposób:
- Ochrona dorosłych - 33 proc.
- Ochrona dzieci - 11%
- Ochrona pieszych i niechronionych użytkowników dróg - 50%
- Systemy wspomagające bezpieczeństwo - 35%
Citroën wyraźnie ma nad czym pracować, ponieważ na rynku, na którym bezpieczeństwo staje się kluczowym czynnikiem, taka polityka może kosztować ich zaufanie klientów.
Źródło: Latin NCAP