"Potrzeba więcej pracy" - specjaliści z Digital Foundry byli zadowoleni z technicznej wydajności STALKER 2: Heart of Chornobyl, ale wskazali na obiektywne problemy

Autor: Anton Kratiuk | dzisiaj, 12:04
"Potrzeba więcej pracy" - specjaliści z Digital Foundry byli zadowoleni z technicznej wydajności STALKER 2: Heart of Chornobyl, ale wskazali na obiektywne problemy

Kilka dni temu swoją premierę miała długo wyczekiwana strzelanka S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. 2: Heart of Chornobyl, którego sprzedaż tylko przez pierwsze dwa dni przekroczyła 1 mln egzemplarzy.

Gra została ciepło przyjęta przez odbiorców, o czym świadczą recenzje w serwisie Steam, ale krytycy nie doszli do konsensusu, wskazując na problemy techniczne strzelanki.

Swoją analizą podzielili się również eksperci z Digital Foundry, którzy są uznanymi autorytetami w dziedzinie analizowania problemów technicznych (i zalet) gier.

Co wiadomo

Ekipa Digital Foundry nie spieszyła się z publikacją swojego materiału, gdyż chciała poczekać na premierę łatki dnia pierwszego i biorąc pod uwagę jej poprawki, wyciągnąć wnioski na temat Heart of Chornobyl.

Potwierdzili oni, że 140 GB aktualizacja naprawiła wiele błędów i poprawiła ogólny stan S.T.A.L.K.E.R.. 2. Zespół Digital Foundry pochwalił pracę GSC Game World nad szczegółowym odwzorowaniem każdej lokacji i obiektu w strzelance. Wszystko wygląda realistycznie i klimatycznie, i choć jakość cieni i przejść między różnymi warstwami tekstur pozostawia wiele do życzenia, to generalnie nie można narzekać na grafikę.

Głównym problemem S.T.A.L.K.E.R. 2 - zbyt duże obciążenie procesora, z powodu którego gra potrafi zawiesić się zarówno na konsoli Xbox, jak i na najmocniejszych komputerach PC.

Eksperci podkreślają, że jeśli deweloperom uda się poprawić strumieniowanie danych podczas podróżowania po otwartym świecie - znacznie poprawi to wydajność S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. 2: Heart of Chornobyl i zwiększyć komfort rozgrywki.

Pomimo problemów technicznych, Stalker 2 jest wart poświęcenia czasu i spełnia oczekiwania, jakie dał nam kultowy klasyk z 2007 roku. Wersja gry dostępna obecnie dla graczy stanowi znaczną poprawę w stosunku do tego, z czym zetknęli się pierwsi recenzenci, ale należy wykonać więcej pracy, aby gra osiągnęła swój pełny potencjał.

Dla tych, którzy chcą dowiedzieć się więcej

Źródło: Digital Foundry