Renault Trucks zapowiedziało elektryczną ciężarówkę E-Tech T o zasięgu 600 kilometrów
Francuski producent Renault Trucks zapowiedział nowy model elektrycznej ciężarówki E-Tech T, która będzie w stanie przejechać do 600 km na jednym ładowaniu. Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na 2026 rok. Co ciekawe, sąsiednie Volvo Trucks (obie firmy należą do Volvo Group) planuje wypuścić podobny model już w 2025 roku, ale żadna z firm nie ujawnia jeszcze szczegółowych informacji na temat specyfikacji technicznej.
Co wiadomo.
Renault Trucks potwierdziło swoje zamiary wejścia na rynek elektrycznych ciężarówek długodystansowych. Oczekuje się, że zamówienia na model o zasięgu 600 km zostaną otwarte w drugiej połowie 2025 r., a produkcja seryjna rozpocznie się w 2026 r. w fabryce Bourg-en-Bresse we Francji. Nowy produkt uzupełni gamę pojazdów E-Tech serii T.
Renault Trucks przypisuje swój sukces w osiągnięciu tego zakresu nowemu systemowi e-osi, który integruje wszystkie elementy napędowe, w tym silniki elektryczne i skrzynię biegów, z tyłu pojazdu. Zapewnia to miejsce na dodatkowe akumulatory. Według nieoficjalnych informacji, w nowej konfiguracji E-Tech T będzie wyposażony w osiem modułów akumulatorowych o łącznej pojemności około 800 kWh, podczas gdy maksymalna pojemność obecnej topowej wersji E-Tech T wynosi 540 kWh.
Jednocześnie Renault podkreśla, że pogoń za zasięgiem ma swoje wady: duże akumulatory zwiększają masę, zmniejszają ładowność i wpływają na ogólny ślad węglowy. Firma obiecuje pomóc klientom wybrać najlepszy akumulator do ich rzeczywistych potrzeb i zoptymalizować logistykę w celu obniżenia kosztów.
Konkurenci
Na europejskim rynku elektrycznych ciężarówek długodystansowych pojawia się poważna konkurencja. Daimler Truck niedawno rozpoczął seryjną produkcję Mercedes-Benz eActros 600, który również ma zasięg około 600 kilometrów, podczas gdy MAN, Iveco i DAF już przygotowują swoje modele w tym segmencie.
Źródło: Electrive