Nowe Audi Q5 Sportback będzie można zamawiać od grudnia 2024 roku. Ceny zaczynają się od 54 800 euro
Audi zaprezentowało drugą generację crossovera Q5 w przypominającej coupe wersji Sportback i mocniejszym wariancie SQ5 Sportback. Przeprojektowany Q5 Sportback jest jeszcze bardziej stylowy, ale ponownie poświęca część praktyczności zwykłego Q5 na rzecz wyrafinowanej stylistyki i lepszej aerodynamiki.
Co nowego.
Główną wizualną różnicą między Audi Q5 Sportback a zwykłym Q5 jest spadzisty dach i zmodernizowany tył. Samochód otrzymał oryginalną stylistykę okien bocznych, pochyłą tylną szybę i cienkie tylne światła OLED. Dla wersji S Line i mocniejszego SQ5 Sportback przewidziano dodatkowe akcenty kolorystyczne: odpowiednio matowy antracyt i srebrny. Aby prawidłowo zidentyfikować model, należy również zwrócić uwagę na rury wydechowe: SQ5 ma cztery okrągłe zamiast dwóch trapezoidalnych w wersji S Line.
Nieoczekiwanie Audi dodało opcję relingów dachowych nawet dla crossovera przypominającego coupe. Pojemność bagażnika wynosi 515 litrów, a po złożeniu siedzeń - do 1415 litrów, czyli nadal o 58 litrów mniej niż w standardowym Q5.
Wnętrze nowości powtarza model podstawowy: panel cyfrowy o przekątnej 11,9 cala, ekran multimedialny o przekątnej 14,5 cala i dodatkowy wyświetlacz dla pasażera (10,9 cala). Wykończenie wnętrza wykonano z ekologicznych materiałów, w tym Cascade i Dinamica, stworzonych głównie z poliestru pochodzącego z recyklingu.
Silniki i ceny
Audi Q5 Sportback zbudowane jest na platformie PPC współdzielonej z Audi Q5 i A5. Na początku sprzedaży w Europie dostępne są tylko benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe typu "mild hybrid" (MHEV). Podstawowe 2.0 TFSI i 2.0 TDI generują 204 KM, ale diesel przewyższa swój benzynowy odpowiednik pod względem momentu obrotowego (400 Nm vs 340 Nm). Oba są wyposażone w 48-woltowy system z silnikiem-generatorem o mocy 24 KM. Skrzynia biegów we wszystkich wersjach to siedmiobiegowa dwusprzęgłowa przekładnia S tronic. Opcjonalnie dostępny jest napęd na wszystkie koła quattro.
W późniejszym okresie cyklu życia Audi Q5 Sportback dostępne będą hybrydy plug-in (PHEV) z dużym akumulatorem i zewnętrzną ładowarką.
Najmocniejszym silnikiem SQ5 Sportback w Europie jest obecnie benzyna, podobnie jak w USA. 3,0-litrowy silnik V6 TFSI rozwija moc 367 KM i maksymalny moment obrotowy 550 Nm. Wersja ta posiada wyłącznie napęd na wszystkie koła.
Ceny w Niemczech zaczynają się od 54 800 EUR (57 500 USD) za Q5 Sportback i od 85 400 EUR (89 620 USD) za SQ5 Sportback - to o 2 500 EUR drożej niż zwykłe Q5 i SQ5. Model zadebiutuje w USA w 2026 roku i będzie konkurował z BMW X4 i Mercedes-Benz GLC Coupe.
Źródło: Audi