Toyota zrezygnowała z wersji crossovera RAV4 z napędem na przednie koła w Japonii - teraz tylko AWD
Toyota przygotowuje zmiany w gamie crossoverów RAV4 na rynek japoński. Począwszy od 2025 roku, RAV4 w tym kraju będzie oferowany wyłącznie z napędem na wszystkie koła, a wersje z napędem na przednie koła ostatecznie przejdą do historii. Są to prawdopodobnie ostatnie znaczące zmiany dla RAV4 piątej generacji (XA50), która pojawiła się w 2018 roku.
Co się zmieni.
W roku modelowym 2025 benzynowe wersje Toyoty RAV4 w Japonii będą domyślnie wyposażone w napęd na cztery koła, w tym warianty hybrydowe z systemem E-Four AWD. System ten jest już dostępny w hybrydzie plug-in Toyoty RAV4. Jednocześnie nie ma znaczących zmian w wyglądzie lub parametrach technicznych, ale są drobne innowacje: wersja hybrydowa straci niebieskie logo Toyoty, a zamiast tego otrzyma nowy emblemat HEV (niebieska kropka) na tylnych drzwiach.
Wszystkie pakiety Toyoty RAV4 na rynek japoński otrzymają rozszerzony zestaw standardowych funkcji. Obejmują one teraz:
- System monitorowania martwego pola
- Hamulec wspomagający parkowanie
- Połączona nawigacja
- Podświetlane obszary w pobliżu drzwi w lusterkach bocznych
- Hybryda plug-in będzie teraz wyposażona w stalowe koło zapasowe zamiast aluminiowego.
Zaktualizowana Toyota RAV4 2025 zadebiutuje oficjalnie w Japonii 28 listopada, kiedy to zostaną również ogłoszone ceny. Produkcja modeli benzynowych i hybrydowych rozpocznie się w grudniu 2024 r., a PHEV w styczniu 2025 r.
Toyota RAV4 (2024). Zdjęcie: Toyota
Co w innych krajach?
W Stanach Zjednoczonych Toyota RAV4 na rok modelowy 2025 pojawiła się już we wrześniu. Amerykańska wersja popularnego na całym świecie modelu zachowała zarówno napęd na przednie, jak i na wszystkie koła, a hybrydy otrzymały również nowe logo HEV. Jednocześnie hybryda plug-in nie jest już nazywana Prime w USA.
Jeśli chodzi o RAV4 nowej generacji, jego premiera spodziewana jest w 2025 roku. Przedstawiciele Toyoty zasugerowali, że projekt nowości będzie ewolucyjny, bez radykalnych zmian.
Źródło: Creative Trend