Jaguar Type 00 Concept: wreszcie oficjalna premiera i pierwsze dane techniczne przyszłego modelu produkcyjnego

Jaguar Type 00 Concept: wreszcie oficjalna premiera i pierwsze dane techniczne przyszłego modelu produkcyjnego
Jaguar Type 00 Concept. Źródło: Jaguar

Zdjęcia Jaguara Type 00 Concept wyciekły do sieci na krótko przed oficjalną premierą tego samochodu, ale nie przeszkodziło to brytyjskiemu producentowi w zorganizowaniu pierwszej demonstracji nowości podczas Miami Art Week. To właśnie "zero-zero" symbolizuje przyszłość marki w dziedzinie samochodów elektrycznych.

Co wiadomo?

Język projektowania Jaguara Type 00 nosi nazwę "Exuberant Modernism", czyli "nadmierny modernizm". Przód wygląda tak prosto, jak to tylko możliwe: cienkie linie reflektorów, minimalistyczny grill i długa maska. Kolejną cechą jest brak tylnej szyby, którą zastąpiono "pantograficzną" pokrywą bagażnika. Zamiast lusterek bocznych zainstalowano kamery, ale nawet one pojawiają się tylko wtedy, gdy jest to konieczne.

1
2
3
4

Płaskie przednie fotele podzielone są na pół mosiężnym prętem. Oprócz kierownicy i pedałów nie ma widocznych instrumentów ani elementów sterujących, ale są dwa duże ekrany. Wnętrze jest niezwykle minimalistyczne i nieco dziwne. Oprócz "ręcznie tkanej" mieszanki wełny, siedzenia i konsola środkowa są ozdobione trawertynem. Tak, Jaguar zintegrował kamień naturalny z samochodem elektrycznym.

1
2
3
4
5

Specyfikacja i model produkcyjny

Jeśli chodzi o część techniczną, Jaguar na razie utrzymuje intrygę. Stwierdzono jedynie, że Type 00 jest zbudowany na platformie JEA dla samochodów elektrycznych przyszłości. W oparciu o Type 00 firma opracowuje obecnie produkcyjny czterodrzwiowy GT, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2025 roku. Będzie on miał zasięg do 770 kilometrów (478 mil) w cyklu WLTP lub 430 mil (692 km) w cyklu EPA. Deklarowane jest również wsparcie dla szybkiego ładowania, dodając do 321 kilometrów (200 mil) w 15 minut.

Sądząc po zdjęciach szpiegowskich krążących w sieci, samochód produkcyjny może znacznie różnić się od tej dziwnej koncepcji. Ogólne założenia projektowe i proporcje pozostaną jednak niezmienione. Nie musimy długo czekać.

Źródło: Jaguar

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();