Akumulator o pojemności 39 kWh i zasięg 1065 kilometrów: przypominający coupe crossover Avatr 11 otrzymał wersję EREV.

Autor: Volodymyr Kolominov | wczoraj, 12:59
Avatr 11 wprowadza aktualizacje: szczegóły prezentacji Prezentacja zaktualizowanej wersji Avatr 11. Źródło: Carnewschina

Chińska marka Avatr zaprezentowała zaktualizowaną wersję crossovera Avatr 11. Konstrukcja modelu nie uległa większym zmianom, ale bardziej interesującym wydarzeniem jest pojawienie się wersji EREV (Electric Range Extended Vehicle), która może pochwalić się zachowaniem pojazdu elektrycznego i zasięgiem jak nowoczesny samochód spalinowy z pojemnym bakiem.

Co wiadomo.

Marka Avatr została założona w 2018 roku dzięki wspólnym wysiłkom Changan i Nio. Później udziały Nio w tym wspólnym przedsięwzięciu zostały wykupione przez producenta baterii CATL, podczas gdy Huawei zaangażował się w rozwój samochodów elektrycznych. Avatr 11 to pierwszy model produkcyjny marki. Wszedł na chiński rynek w sierpniu 2022 roku i od tego czasu sprzedaż wyniosła ponad 30 000 sztuk.

Avatr 11 mierzy 4 895 mm długości i ma rozstaw osi wynoszący 2 975 mm. Dla porównania, europejskie Audi Q6 e-tron ma 4 771 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2 899 mm.

Avatr 11. Zdjęcie: Avatr
Avatr 11. Zdjęcie: Avatr

Nowa wersja EREV otrzymuje 1,5-litrowy silnik benzynowy turbo. Działa on jako generator, dostarczając energię do akumulatora CATL LFP o pojemności 39 kWh. Pojedynczy silnik elektryczny na tylnej osi rozwija moc 231 kW (310 KM). W trybie czysto elektrycznym Avatr 11 EREV może przejechać do 225 kilometrów na jednym ładowaniu w chińskim cyklu CLTC. Łączny zasięg Avatr 11 EREV wynosi 1065 kilometrów.

Wnętrze Avatr 11. Zdjęcie: Avatr
Wnętrze Avatr 11. Zdjęcie: Avatr

Jeśli chodzi o całkowicie elektrycznego Avatra 11, ma on pojedynczy akumulator CATL NMC o pojemności 116 kWh i zasięg 760-815 kilometrów w zależności od modyfikacji. Podstawowa wersja z napędem na tylne koła ma pojedynczy silnik o mocy 237 kW (318 KM) i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy. Samochód w topowej wersji posiada układ dwusilnikowy i napęd na wszystkie koła o łącznej mocy 402 kW (539 KM). Avatr 11 z napędem na wszystkie koła przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy.

Ile kosztuje?

Avatr 11 w nowej wersji EREV kosztuje od 279 900 juanów (38 400 USD). W pełni elektryczny Avatr 11 EV Ultra RWD kosztuje od 339 900 juanów (46 600 USD), a Avatr 11 EV Ultra 4WD od 369 900 juanów (50 750 USD).

Źródło: Carnewschina