Intel zaprezentował karty graficzne Arc B580 i B570 oparte na architekturze GPU Xe2 Battlemage

Intel zaprezentował karty graficzne Arc B580 i B570 oparte na architekturze GPU Xe2 Battlemage
Plakat promocyjny Intel Arc Battlemage. Źródło: Intel

Intel zaprezentował dwie nowe karty graficzne oparte na architekturze GPU Xe2 Battlemage - Arc B580 i bardziej budżetową Arc B570.

Co wiadomo

Arc B580 trafi do sprzedaży 13 grudnia i będzie kosztować 249 dolarów, natomiast na drugą kartę trzeba będzie poczekać do 16 stycznia i będzie ona dostępna w cenie 219 dolarów.

Obie karty graficzne wykorzystują procesor Xe2 Battlemage, który stosowany jest w laptopowych układach Lunar Lake Intela, ale teraz otrzyma on prawie dwa razy więcej rdzeni graficznych, a także do 12 GB pamięci wideo i do 190 W mocy.

Specyfikacja procesora Xe2 Battlemage
Specyfikacja procesora Xe2 Battlemage

Intel twierdzi, że B580 jest średnio o 10 procent szybszy niż RTX 4060 Nvidii w połączeniu z drogim procesorem Intel Core i9-14900K. Firma gwarantuje, że w grach takich jak Cyberpunk 2077, Hogwarts Legacy, Returnal i Wiedźmin 3, ta kompilacja zapewni wydajność 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p i na ultra ustawieniach graficznych.

Wydajność Intel Arc B580 w grach w porównaniu do NVIDIA RTX 4060
Wydajność Intel Arc B580 w grach w porównaniu do NVIDIA RTX 4060

Mniej wydajny Intel Arc B570 ma 18 rdzeni Xe2 i 10 GB 160-bitowej pamięci GDDR6. Pobiera 150 W. Obie karty wyposażono w interfejs PCIe 4.0 x8 oraz złącza DisplayPort 2.1 UHBR13.5.

Charakterystyka porównawcza Arc B580 i Arc B570
Porównanie specyfikacji Arc B580 i Arc B570

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej

Źródło: Intel

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();