BMW Austria wyprodukowało pierwsze silniki elektryczne do samochodów Neue Klasse
Zakłady BMW Group Steyr rozpoczęły dostarczanie pierwszych silników elektrycznych do pojazdów testowych BMW Neue Klasse bezpośrednio do zakładu montażu samochodów w Debreczynie na Węgrzech. Miało to miejsce zaledwie dziesięć miesięcy po instalacji systemów produkcyjnych.
Co wiadomo?
Pierwsze silniki elektryczne nowej generacji były dostarczane do działu rozwoju BMW w Monachium od września, a teraz zaczęły być wysyłane bezpośrednio do fabryki BMW Group w Debreczynie w celu montażu w prototypowych samochodach elektrycznych BMW Neue Klasse. Poinformował o tym Klaus von Moltke, starszy wiceprezes ds. produkcji silników w BMW AG.
Produkcja tych silników elektrycznych w fabryce Steyr rozpoczęła się trzy miesiące temu. Helmut Hochsteiner, wiceprezes ds. produkcji silników elektrycznych, powiedział, że firma będzie kontynuować optymalizację procesu produkcyjnego w nadchodzących miesiącach. Dostawa w Debreczynie była ważnym krokiem w kierunku seryjnej produkcji Neue Klasse.
Fabryka BMW w Steyr
Jest to największa fabryka silników BMW Group. Każdego roku produkuje się tam ponad milion jednostek benzynowych i wysokoprężnych, prowadzone są również badania nad nowymi układami napędowymi. W 2025 r. zakład planuje rozpocząć seryjną produkcję szóstej generacji silników elektrycznych.
Nowa hala montażowa silników elektrycznych w fabryce BMW Group w Steyr. Zdjęcie: BMW
Czym jest BMW Neue Klasse?
Neue Klasse to następna generacja elektrycznych BMW. Jest to również nazwa samochodu koncepcyjnego, nowej platformy elektrycznej i języka projektowania całej rodziny przyszłych modeli. Platforma umożliwia instalację 800-woltowych akumulatorów o pojemności od 75 kWh do 150 kWh z obsługą szybkiego ładowania do 270 kW. Przyszłe modele elektryczne Neue Klasse będą miały zasięg do 1000 km, napęd na tylne lub wszystkie koła i silniki o łącznej mocy do 1350 KM.
Prototyp BMW iX3 Neue Klasse w fabryce BMW Group w Debreczynie na Węgrzech. Zdjęcie: BMW
Pierwszym modelem produkcyjnym na tej platformie będzie elektryczny crossover BMW iX3. Jego seryjna produkcja rozpocznie się na Węgrzech pod koniec 2025 roku. Drugim będzie sedan wielkości serii 3. BMW będzie również tworzyć modele Neue Klasse specjalnie dla Chin i dzielić się technologią z marką MINI. Do końca dekady BMW planuje wyprodukować cztery kolejne modele samochodów oparte na platformie Neue Klasse, w tym crossover przypominający coupe.
Źródło: BMW