CEO PlayStation uważa, że sztuczna inteligencja nigdy nie będzie w stanie w 100% zastąpić deweloperów, ponieważ czynnik ludzki będzie kluczowy
Dyskusje wokół możliwości zastąpienia twórców gier przez sztuczną inteligencję nie cichną, ale szef PlayStation uważa, że ludzie nigdy nie zostaną w 100% zastąpieni.
Co wiadomo
Hermen Hulst, jeden z dyrektorów generalnych PlayStation, omówił temat sztucznej inteligencji w wywiadzie dla BBC.
Podejrzewa on, że w grach będzie istniało podwójne zapotrzebowanie: jedno na innowacyjne doświadczenia napędzane przez sztuczną inteligencję, a drugie na ręczne, przemyślane treści tworzone przez ludzi.
Kluczowe będzie znalezienie właściwej równowagi między wykorzystaniem sztucznej inteligencji a zachowaniem czynnika ludzkiego
Tak, sztuczna inteligencja może robić niektóre rzeczy szybciej i lepiej, przyspieszając rozwój, ale z drugiej strony ważne jest, aby upewnić się, że ludzie nie stracą z tego powodu pracy, więc wyzwaniem dla liderów biznesu jest nie tylko to, jak korzystać ze sztucznej inteligencji, ale także jak uniknąć wyrzucenia większości pracowników na ulicę.
Źródło: bbc