CEO PlayStation uważa, że sztuczna inteligencja nigdy nie będzie w stanie w 100% zastąpić deweloperów, ponieważ czynnik ludzki będzie kluczowy

CEO PlayStation uważa, że sztuczna inteligencja nigdy nie będzie w stanie w 100% zastąpić deweloperów, ponieważ czynnik ludzki będzie kluczowy
Zrzut ekranu z Detroit: Become Human. Źródło: Quantic Dream

Dyskusje wokół możliwości zastąpienia twórców gier przez sztuczną inteligencję nie cichną, ale szef PlayStation uważa, że ludzie nigdy nie zostaną w 100% zastąpieni.

Co wiadomo

Hermen Hulst, jeden z dyrektorów generalnych PlayStation, omówił temat sztucznej inteligencji w wywiadzie dla BBC.

Podejrzewa on, że w grach będzie istniało podwójne zapotrzebowanie: jedno na innowacyjne doświadczenia napędzane przez sztuczną inteligencję, a drugie na ręczne, przemyślane treści tworzone przez ludzi.

Kluczowe będzie znalezienie właściwej równowagi między wykorzystaniem sztucznej inteligencji a zachowaniem czynnika ludzkiego

Tak, sztuczna inteligencja może robić niektóre rzeczy szybciej i lepiej, przyspieszając rozwój, ale z drugiej strony ważne jest, aby upewnić się, że ludzie nie stracą z tego powodu pracy, więc wyzwaniem dla liderów biznesu jest nie tylko to, jak korzystać ze sztucznej inteligencji, ale także jak uniknąć wyrzucenia większości pracowników na ulicę.

Źródło: bbc

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();