GSC było tak wyczerpane pracami nad S.T.A.L.K.E.R. 2, że nie miało energii na ponowną zmianę harmonogramu i wydało grę w najlepszym dostępnym wówczas stanie
Deweloperzy z GSC Game World podzielili się swoimi przemyśleniami na temat premiery gry S.T.A.L.K.E.R. 2, która ukazała się po licznych opóźnieniach. Chociaż gra otrzymała pozytywne opinie od graczy, krytycy wskazywali na problemy z wydajnością i błędy. Dyrektor generalny studia, Jewgienij Grigorowicz, powiedział, że zespół nie mógł sobie pozwolić na kolejne opóźnienie, ponieważ był wyczerpany po długim okresie pracy, zwłaszcza biorąc pod uwagę wojnę na Ukrainie.
Co wiemy.
Grigorowicz porównał proces rozwoju do biegania w maratonach, podkreślając, że zespół był tak wyczerpany, że nie mógł podjąć się kolejnego etapu rozwoju. "Jesteś tak zmęczony, że po prostu nie możesz powiedzieć: "Przebiegnijmy kolejny maraton"" - powiedział. Biorąc pod uwagę ograniczenia czasowe, zespół zdecydował się wydać grę w najlepszym dostępnym wówczas stanie.
Zespół GSC Game World pracował nad grą podczas wojny, dzieląc swoje wysiłki między biura w Kijowie i Pradze. Pozwoliło im to kontynuować pracę nad projektem pomimo wyzwań. Dyrektor kreatywna Maria Hryhorovych powiedziała, że zespół nigdy nie myślał o poddaniu się i zawsze chciał ukończyć grę.
Pomimo błędów i problemów z wydajnością, Grigorovich powiedział, że naprawianie błędów było łatwiejszą częścią w porównaniu z kreatywnym procesem tworzenia gry. Zespół wydał już trzecią dużą łatkę od czasu premiery, kontynuując pracę nad ulepszeniem gry i zapewnieniem graczom lepszych wrażeń.
Źródło: eurogamer