Zestaw do konwersji samochodu elektrycznego został stworzony dla Mazdy MX-5

Zestaw do konwersji samochodu elektrycznego został stworzony dla Mazdy MX-5
Konwersja Mazdy MX-5 (NA) na pojazd elektryczny w ramach projektu Electrogenic. Źródło: Electrogenic

Brytyjska firma Electrogenic daje drugie życie starym samochodom, czyniąc je elektrycznymi. W portfolio firmy znajdują się już zelektryfikowane Porsche 911, Land Rover Defender, Jaguar E-Type, DeLorean, Rolls-Royce Phantom, a nawet skromna Kia Pride z 1993 roku. Teraz dołączyła do nich kultowa Mazda MX-5 pierwszej generacji (NA).

Co wiadomo.

Electrogenic obiecuje, że waga samochodu po konwersji wzrośnie tylko o 100 kg, ale jest to równoważone przez 21-procentowy wzrost mocy. W miejscu oryginalnego silnika 1.8 znajdują się ogniwa akumulatorowe o pojemności 42 kWh. Kilka kolejnych modułów umieszczono zamiast zbiornika paliwa. Elektryfikacja jest jednak odwracalna: jeśli nie podoba ci się "samochód elektryczny", możesz zwrócić silnik benzynowy i wszystkie związane z nim elementy.

1
2
3
4
5
6

Szczegóły techniczne:

  • Moc silnika elektrycznego - 160 KM.
  • Moment obrotowy - 310 Nm
  • Prędkość maksymalna - 185 km/h
  • Przyspieszenie od 0 do 96 km/h (60 mph) - około 6 sekund.
  • Zasięg - około 240 kilometrów (150 mil).
  • Czas ładowania akumulatora - do jednej godziny

Dostępne są dwa tryby jazdy: Eco dla tych, którzy chcą przejechać więcej kilometrów i Sport, który sprawia, że Miata jest tak "gorąca", jak to tylko możliwe.

Samochody zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów mogą być konwertowane na napęd elektryczny. Moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem jednostopniowej skrzyni biegów.

Źródło: Motor1

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();