Zaktualizowane BMW iX obiecuje nowy "przód", wygodniejsze fotele i większy zasięg.
BMW postanowiło pozbawić pracy motoryzacyjnych paparazzi, umożliwiając dziennikarzom odbycie wstępnej jazdy próbnej zaktualizowanym elektrycznym crossoverem iX podczas międzynarodowego wydarzenia medialnego w Południowej Karolinie. Producent samochodów nie ukrywa, że zmiany w modelu 2026 nie są drastyczne, ale nadal istnieją interesujące szczegóły.
Co się zmieniło.
Z przodu pojawił się nowy grill z ostrymi liniami, które przypominają design najnowszego BMW X3. Kształt reflektorów nieco się zmienił, przedni zderzak wygląda bardziej agresywnie z pionowymi wlotami powietrza. Reszta nadwozia, sądząc po zdjęciach prototypu, pozostała niemal niezmieniona, choć pod kamuflażem mogą kryć się dodatkowe innowacje.
We wnętrzu również nie należy spodziewać się rewolucji, ale wcześniejsze zdjęcia szpiegowskie wskazywały na kilka nowych elementów. W szczególności nowe fotele, które według dziennikarzy BMW Blog są znacznie wygodniejsze niż poprzednie.
Największe zmiany mają charakter techniczny. Zmodernizowane silniki elektryczne z nowymi łożyskami, nowe falowniki i specjalne opony o zmniejszonych oporach toczenia pracują nad zmniejszeniem zużycia energii. W rezultacie BMW obiecuje 10-procentowy wzrost w stosunku do obecnego modelu.
Oczekuje się również modernizacji baterii, choć dokładne szczegóły nie są jeszcze dostępne. Biorąc jednak pod uwagę deklarowaną wydajność, może to znacznie zwiększyć zasięg. Dla przykładu, iX xDrive50 z 2025 roku ma zasięg od 486 do 497 kilometrów (odpowiednio 302 i 309 mil) w cyklu EPA, podczas gdy iX M60 ma około 457 do 459 kilometrów (284 i 285 mil). Zaktualizowane BMW iX prawdopodobnie będzie miało zauważalnie wyższą wydajność.
Źródło: Blog BMW