TikTok wyjaśnia swoje odrzucenie reklamy politycznej
Będąc pod presją promowania chińskiej polityki zagranicznej (cenzura aplikacji związana z protestami w Hongkongu i społeczności LGBT), chińska aplikacja TikTok postanowiła zdystansować się od amerykańskich sieci społecznościowych, całkowicie eliminując swoją aplikację z reklam związanych z polityką.
Dlaczego zrezygnowały?
Firma twierdzi, że nie pozwoli na pojawienie się reklam politycznych, które nie pasują do tematu aplikacji. „Każda płatna reklama, która podlega sądowi społeczeństwa, musi spełniać standardy naszej platformy, a reklama polityczna, naszym zdaniem, jest sprzeczna z tymi standardami. W związku z tym nie zezwalamy na reklamy, które promują lub krytykują kandydatów, obecnych liderów, partie lub grupy polityczne lub dotykają kwestii o znaczeniu federalnym, stanowym lub lokalnym, w tym kampanii wyborczych i reklamy prawnej ”- mówi Blake Chandley, wiceprezes ds. Globalnych Rozwiązań biznesowych TikTok.
Plany firmy
Ponadto firma twierdzi, że chce być znana jako miejsce kreatywnej ekspresji, tworząc „pozytywną, odświeżającą atmosferę” sprzyjającą kreatywności. TikTok planuje skierować swoje wysiłki na tworzenie efektów i filtrów dla aplikacji, a także na współpracę ze znanymi markami.
Źródło: TechCrunch