Marzenie brzęczyka: 75% ankietowanych studentów z Wielkiej Brytanii chce, aby e-sport został włączony do programu nauczania
Czy możesz sobie wyobrazić, jak fajnie byłoby, gdyby szkoły i uniwersytety uczyły o grach wideo i eSporcie? Najnowsze badania pokazują, że większość młodych ludzi w Wielkiej Brytanii bardzo by tego chciała (i jesteśmy pewni, że w innych krajach panuje podobny trend).
Co wiemy
75% uczniów w Wielkiej Brytanii popiera włączenie e-sportu do szkolnego programu nauczania, a 64% już uczestniczy w zajęciach związanych z e-sportem. Są to wyniki nowego badania przeprowadzonego przez Tencent we współpracy z British Esports Federation i Ukie.
Badanie, przeprowadzone przez Censuswide, objęło 2000 respondentów w wieku od 16 do 27 lat zainteresowanych branżą kreatywną i rozrywkową. Spośród nich 40% rozważa pracę w branży gier wideo, a 58% uważa, że kariera w e-sporcie jest bardziej dostępna niż w dziedzinach takich jak prawo czy inżynieria.
Pomimo faktu, że 16 instytucji szkolnictwa wyższego w Wielkiej Brytanii oferuje programy e-sportowe, 36% respondentów stwierdziło, że istnieją bariery finansowe dla kontynuowania edukacji, a 33% stwierdziło, że ścieżki kariery są niepewne.
Tom Dore, wiceprezes British Esports Federation, podkreślił, że włączenie e-sportu do programu nauczania pomaga młodym ludziom zdobyć umiejętności potrzebne do kariery w tej dziedzinie. Nick Poole, CEO Ukie, dodał, że e-sport odgrywa ważną rolę w kształtowaniu przyszłości pracy i kreatywności, otwierając przed młodymi ludźmi możliwości rozwijania umiejętności w zakresie technologii i mediów.
Obaj eksperci podkreślili potrzebę wsparcia i uznania ze strony wydawców gier wideo i uczestników branży, aby zapewnić zrównoważony rozwój i jasne ścieżki kariery w ekosystemie e-sportu.
Biorąc jednak pod uwagę biurokratyzację i konserwatyzm programu nauczania w wielu krajach, nie nastąpi to szybko.
Źródło: tencent